لیزر موی زائد, مقالات

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

تفاوت الکساندرایت و دایود

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت با دایود

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟ کدام یک از دستگاه لیزر الکساندرایت و لیزر دایود بهتر است؟ فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از لحاظ عملکرد چیست؟

رشد موهای زائد نگرانی روانی مشترکی بین خانم‏ها و آقایان می ‏باشد. معروف‏ترین سیستم حذف موهای زائد الکساندرایت کوترا و دایود هستند که مزایا و محدودیت ‏های خاص خود را دارند. تکنولوژی حذف موهای زائد روز به روز در حال پیشرفت و بهبودی است و تاکنون انواع سیستم ‏های جدید وارد بازار شده‏ اند. تمامی این لیزرها در راستای کاهش رشد موهای زائد به طور دائم طراحی می ‏شوند.

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از لحاظ عملکرد چیست؟

لیزر دایود olive و لیزر الکساندرایت کوترا جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد هستند که طول موج مورد استفاده در آنها تقریباً یکسان است. اما با توجه به اینکه طول موج لیزر الکساندرایت کوترا کوتاهتر از لیزر دایود می باشد؛ فولیکول های مو را بهتر هدف قرار داده و بازدهی آن در حذف موهای زائد بسیار بیشتر است.

از منظر بالینی بارزترین فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت که برای زیبا جویان مشهود هست تماسی بودن و غیر تماسی بودن این دو دستگاه است به طوری که دستگاه‌های لیزر دایود تماسی و لیزر الکساندرایت به شکل غیر تماسی فرایند حذف مو را انجام می‌دهند. این به آن معناست که هندپیس دستگاه‌های دایود نیاز به تماس به سطح پوست زیباجو را دارد تا بتواند فرایند حذف موی زائد را انجام دهد.

بیشتر بخوانید >> درباره عوارض لیزر موی زائد بیشتر بدانید.

ولی در دستگاهای الکساندرایت تماسی وجود ندارد و همچنین لیزرهای دایود به صورت رولی کار می کنند با فرکانس های بالا و لیزرهای الکساندرایت به صورت شاتی کار میکنند با فرکانس های پایین و باید توجه کرد که از نظر فنی این دو دستگاه اختلافات فاحشی برای خدمات بالینی دارند.

لیزر دایود olive

فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از نظر طول موج

لیزر دایود olive سیستم لیزر موهای زائد با لیزر دایود 810 نانومتری

لیزر OLIVE نوع جدیدی از سیستم لیزر موهای زائد است که از لیزر دایود 810 نانومتری برای از بین بردن رنگ ملانین فولیکول ها استفاده می کند. انرژی یکنواخت کل پالس ها در زمان تابش می تواند باعث شود بیمار درد کمتری احساس کند و از بافت های اطراف پوست محافظت کند.

اکثر دستگاه های موجود در بازار تعداد شات حدود 3000000 دارند در حالیکه دستگاه لیزر دایود بیش از 8 برابر دستگاه های مشابه خود شات دارد. هر چه تعداد شات دستگاه لیزر بیشتر باشد می تواند برای درمان تعداد بیشتری از بیماران استفاده شود که این مسئله را می توان عاملی بسیار موثر در موفقیت فروش دستگاه لیزر دایود به شمار آورد.

الکس سرد کوترا توسط پیشرفته‌ترین فناوری لیزر طراحی شده است و جهت لیزر موهای زائد برای هر نوع پوستی ارائه می شود. ترکیب طول موج های آن راه حلی برای رفع ضایعات رنگدانه ای اپیدرمی، ضایعات عروقی و همچنین جوانسازی پوست با لیزر Cutera است.

اکسل HR با ترکیب لیزر الکساندرایت پرقدرت 755 نانومتری و لیزر Nd:YAG با پالس بلند 1064 نانومتری Cutera، همراه با سیستم خنک کننده، لیزر موهای زائد مدرن را تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید >> لیزر اینتراسل

مقایسه بازدهی حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت کوترا و لیزر دایود

در تحقیقاتی که به منظور مقایسه بازدهی حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت و لیزر دایود روی بیمارانی با پوست I تا IV، بر اساس مقیاس فیتزپاتریک «fitzpatrick» انجام گرفته، بیماران طی 6 جلسه، با فاصله 4 هفته در هر جلسه، ناحیه زیربغل را تحت درمان قرار دادند. موهای زائد زیر بغل سمت راست با لیزر 755 نانومتر الکساندرایت، و سمت چپ با اسکن خطی 808 نانومتری مستمرِ لیزر دایود درمان شد.

بررسی میزان کاهش مو درهر دو لیزر بلافاصله بعد از درمان، حدود ۶۷ درصد برای لیزر دایود و بیش از ۷۲ درصد برای لیزر الکساندرایت بود. همچنین مقایسه نتایج 18 ماه بعد از درمان همچنان نشان دهنده کاهش رشد مو حدود ۷۰ درصد برای دایود و ۸۰ درصد برای الکساندرایت مشاهده شد.

اما بیشتر بیمارانی که با لیزر دایود درمان شده بودند، گزارش هایی از سرخی و تورم پوست می دادند. هرچند که بروز این علائم موقتی بود و طی چند روز محو شد اما عوارض جانبی لیزر الکس بسیار کمتر از دایود بود.

بیشتر بخوانید >> کانتورینگ بدن بدون جراحی

هر دو لیزر در حذف موهای زائد موفق بودند و دائمی بودن کاهش مو باتوجه به نتایج که حتی 18 ماه پس از درمان هم باقی مانده بود؛ رضایتبخش بود. اما باید گفت مزیت لیزر الکساندرایت کوترا نسبت به دایود در درمان دائمی مو و به دلیل کمتر بودن عوارض پس از درمان آن مانند سرخی و تورم پوست و محبوبیت بیشتر نزد بیماران است. آمارها مشخص کرد که لیزر دایود «diod» از نظر62.50 درصد بیماران، نسبت به الکس کوترا کند تر بوده و درد بیشتری دارد.

بهترین لیزر برای موهای نازک

در نهایت مطالعات و بررسی‏ ها درخصوص تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت نشان داد که لیزر دایود برای حذف موهای زائد بسیار مناسب است. اثرگذاری و ایمنی دستگاه دایود به اندازه الکساندرایت می‏ باشد. در برخی موارد لیزر دایود بر روی موها کرکی و نازک بسیار تأثیر مثبتی داشت و در موارد دیگر تغییر خاصی ایجاد نکرد. بنابراین در لیزر دایود برگشت و افزایش رشد مو وجود ندارد.

معایب لیزر دایود olive
  • لیزر دایود در درمان برخی جنس موها ناموفق است و فقط در درمان پوست های روشن و موهای تیره و ضخیم موثر است. در حالی که الکساندرایت قابلیت از بین بردن جنس های مختلف مو را دارد.
  • به دلیل کوچک بودن اپلیکاتور دستگاه لیزر دایود، درمان با این نوع لیزر زمان و تعداد جلسات خیلی بیشتری نیاز دارد.
  • با توجه به گزارشاتی که کلینیک های مختلف در استفاده از این لیزر ارائه داده اند، احساس درد بیشتری از طرف بیماران با پوست های مختلف گزارش شده است.
  • در لیزر دایود برخلاف الکس کوترا نمی توان بصورت مستمر انرژی ارسال کرد و این یعنی طول درمان افزایش می یابد. افزایش تعداد جلسات منجر به افزایش هزینه های بیمار برای درمان می شود. در مقایسه با دستگاه الکس سرد کوترا که از لیزر الکساندرایت استفاده می کند؛ نتایج فوق العاده ای در کمترین زمان ممکن مشاهده می شود و از این لحاظ نسبت به لیزر دایود برتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید >> عوارض لیزر اندولیفت

لیزر الکس کوترا

چرا لیزر کوترا بهتر از دایود است؟

بازدهی بیشتر: طول موج 755 نانومتر تولید شده توسط لیزر کوترا الکس ایمن تر و موثرتر است چون جذب انرژی لیزر کوترا الکس فقط توسط ملانین مو انجام می گیرد چون هرچه طول موج کوتاه تر باشد عملکرد لیزر روی پوست های روشن تر بسیار بهتر است؛ اثر لیزر کوترا الکس برای حذف موهای زائد روی پوست های نوع ۱ تا ۴ براساس مقیاس فیتز پاتریک بسیار بیشتر است.

اثربخشی بهتر روی موهای نازک: لیزر الکساندرایت در از بین بردن موهای ریزتر و نازک تر مؤثرتر از دایود است. به طوریکه می ‌تواند روی پوستهای روشن که موهای نرمی نیز دارند تاثیر قابل توجهی بگذارد. در صورتی که تاثیر لیزر دایود بیشتر روی پوست های کمی تیره تر و موهای زبر است.

سیستم خنک کننده بدون درد: مهمترین مزیت لیزر الکس به لیزر دیود سیستم خنک کننده آن با طراحی خنک کننده تماسی یاقوت کبود برای ارائه خنک کنندگی مداوم و به حداکثر رساندن راحتی بیمار و کاهش درد و سوزش است.

مدت زمان جلسات کوتاهتر: قطر هندپیس لیزر cutera Alex بزرگتر از قطر هندپیس لیزر دایود است. در نتیجه حذف موهای زائد با لیزر کوترا الکساندرایت بسیار سریعتر از لیزر دایود انجام می گیرد. به همین علت مدت زمان درمان برای یک ناحیه مشخص از بدن توسط لیزر الکس بسیار کوتاه تر از لیزر دایود است و تعداد جلسه  مورد نیاز نیز نسبت لیزر دایود بسیار کمتر است.

مقرون به صرفه تر: چون تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد یک ناحیه از بدن با لیزر دایود بیشتر از لیزر الکس است بنابراین هزینه لیزر مو با این دستگاه نیز بیشتر است. بدیهی است که استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت مقرون به صرفه تر است.

حال چگونه تشخیص دهیم لیزر دایود بهتره یا الکساندرایت؟

مهم‏تر از انتخاب نوع دستگاه، انتخاب برند دستگاه است. چون همانطور که می‌دانید لیزر دایود و الکساندرایت نوع سیستم دستگاه است. فرد متخصصی که بداند با توجه به رنگ مو و نوع پوست شما کدام طول موج بهتر است بسیار اهمیت دارد.

  • پوست شما تیره است؟ لیزر دایود را انتخاب کنید.
  • پوست شما روشن است؟ لیزر الکساندرایت را انتخاب کنید.
  • نگران درد هستید؟ لیزر الکساندرایت را انتخاب کنید.
  • برای موهای ضخیم مانند زیربغل یا بیکینی لیزر دایود بهتر است.
  • برای موهای رنگی مانند افرادی که بور هستند لیزر الکساندرایت بهتر است.
  • نواحی سایز بزرگ مثل پشت کمر یا ران ها را با دایود لیزر کنید.

برای اخذ مشاوره در خصوص خرید و یا رنت دستگاه لیزر موی زائد با مشاوران آریا لیزر پاسارگاد تماس حاصل فرمایید. 03137790510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *