پیکرتراشی, مقالات

تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن

تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن

در خصوص تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن بیشتر بدانید!

کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن روش های پزشکی هستند که به طور دائم سلول های چربی را از بین می برند. اگرچه این دو روش مشابه هستند، اما تفاوت های کلیدی دارند.

کول اسکالپتینگ بهتر است برای حذف مقادیر کمی چربی برای نتایج خفیف تا متوسط استفاده شود. لیپوساکشن به طور کلی برای برداشتن مقادیر بیشتری از بافت چربی با استفاده از دستگاه لیپولیز یا دستگاه لیپوست استفاده می شود، اما این یک روش تهاجمی تر با عوارض بالقوه بیشتر است. بیایید تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن، از جمله، اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی را بررسی کنیم.

 کول اسکالپتینگلیپوساکشن
روشاین نوعی کرایولیپولیز است، تکنیکی که شامل انجماد سلول های چربی است.یک سری برش های کوچک در اطراف ناحیه درمان ایجاد می شود. یک لوله نازک برای شکستن سلول های چربی استفاده می شود تا بتوان آنها را با ساکشن خارج کرد.
ایمنیCoolSculpting یک روش غیر تهاجمی است. عوارض جانبی معمولا جزئی هستند.لیپوساکشن یک جراحی تهاجمی است که ممکن است نیاز به بیهوشی داشته باشد.
اثربخشی و نتایجنتایج چشمگیر کمتر به گفته وب سایت CoolSculpting، می تواند 20 تا 25 درصد از سلول های چربی را در یک ناحیه خاص از بین ببرد.نتایج چشمگیر تر می تواند 5 تا 8 لیتر چربی بدن را از بین ببرد.
اثرات جانبیعوارض جانبی می تواند شامل کبودی کوتاه مدت یا حساسیت پوستی باشد که معمولا در عرض چند هفته برطرف می شود.عوارض جانبی می تواند شامل واکنش های بیهوشی، لخته شدن خون و سایر عوارض بالقوه جدی باشد.
زمان بهبودیمعمولاً دوره نقاهت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.بهبودی حدود 3 تا 5 روز طول می کشد و اثرات طولانی مدت تا هفته ها ادامه دارد.
زمان برای دیدن نتایج کاملبه طور معمول، پس از چند هفته.تا چند ماه.
تعداد درمان های مورد نیازبه طور معمول، چند جلسه 1 ساعته.یک جلسه
افرادی که برای درمان مناسب نیستندافراد مبتلا به شرایط ناشی از سرماخوردگی و نواحی دارای وریدهای واریسی، درماتیت یا زخم‌های باز.افراد باردار و افرادی که مشکلات قلبی یا اختلالات لخته شدن خون دارند.

روش های کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن

در اینجا نگاهی به مقایسه روش های کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن می اندازیم.

روش کول اسکالپتینگ

CoolSculpting یک روش پزشکی غیرتهاجمی است که به عنوان کرایولیپولیز نیز شناخته می شود. این روش به حذف سلول های چربی اضافی از زیر پوست شما بدون جراحی کمک می کند. در طول یک جلسه کول اسکالپتینگ ، پزشک متخصص از ابزار ویژه ای استفاده می کند که یک ناحیه چربی را تا دمای انجماد فشرده و خنک می کند.

در هفته های پس از درمان، بدن شما به طور طبیعی سلول های چربی یخ زده و مرده را از طریق کبد از بین می برد. شما باید در عرض چند هفته پس از درمان، نتایج را ببینید و نتایج نهایی را پس از چند ماه مشاهده کنید.

CoolSculpting یک روش غیر جراحی است. این بدان معناست که نقاهت جهت برش، بخیه، بیهوشی یا بهبودی لازم نیست.

تفاوت عمل کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه کرایوسونا اینجا کلیک کنید.

روش لیپوساکشن

از طرف دیگر، لیپوساکشن یک روش جراحی تهاجمی است که شامل برش، بخیه زدن و بیهوشی است. تیم جراحی ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کنند یا ممکن است شما را با بیهوشی عمومی آماده جراحی کنند.

یک جراح پلاستیک برش های کوچکی را با چاقوی جراحی در اطراف نواحی تحت درمان ایجاد می کند. سپس از یک ابزار باریک و بلند به نام کانولا برای شکستن سلول های چربی استفاده می کنند. یک خلاء متصل به کانولا، سلول های چربی خارج شده را از بدن شما ساکشن می‌کند.

هر عمل چقدر طول می کشد؟

کول اسکالپتینگ

هیچ زمان ریکاوری برای کول اسکالپتینگ لازم نیست. یک جلسه از 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. برخی از افراد فقط یک درمان دریافت می کنند، اما ارائه دهنده شما ممکن است توصیه کند که چند جلسه در طول چند هفته برای دستیابی به بهترین نتایج انجام شود. شما باید چند هفته پس از اولین جلسه خود نتایج اولیه را ببینید.

اکثر مردم نتایج کامل کول اسکالپتینگ را حدود 3 ماه پس از آخرین جلسه خود مشاهده می کنند.

لیپوساکشن

افراد برای دیدن نتایج فقط به یک جلسه لیپوساکشن نیاز دارند. بر اساس عمل های انجام شده در سال 2020، جراحی بسته به اندازه ناحیه تحت درمان 3 تا 4 ساعت طول می کشد. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا می گوید که این عمل معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود، به این معنی که می توانید در روز جراحی خود به خانه بروید. اگر مقدار قابل توجهی چربی برداشته شده باشد، ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید تا تحت نظر باشید.

بهبودی با لیپوساکشن معمولاً فقط چند روز طول می کشد. همیشه توصیه‌های جراح خود را برای بهبودی دنبال کنید، که ممکن است شامل پوشیدن گن خاص یا محدود کردن فعالیت‌ها باشد.

ممکن است لازم باشد 2 تا 4 هفته صبر کنید تا بتوانید با خیال راحت به فعالیت های خود ادامه دهید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تورم کاهش یابد و نتایج کامل قابل مشاهده باشد.

کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن

تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن در عوارض این روش‌ها چیست؟

CoolSculpting باید حداقل درد را ایجاد کند. برخی از افراد احساس کشیدن خفیف، درد یا سوزش را توصیف می کنند. پس از انجام عمل، فردی که این روش را انجام می دهد، ناحیه تحت درمان را ماساژ می دهد تا به شکستن بافت یخ زده کمک کند. برخی از افراد متوجه می شوند که این ماساژ باعث درد کمی می شود.

هنگام انجام لیپوساکشن بیهوشی دریافت خواهید کرد، بنابراین نباید در طول جراحی احساس درد کنید. احتمالاً حدود 3 روز پس از عمل درد متوسطی خواهید داشت. میزان درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما نباید آزاردهنده باشد. پزشک به شما داروهای مسکن می دهد تا به کاهش ناراحتی شما کمک کند. درد اطراف ناحیه تحت درمان باید حدود 4 هفته پس از عمل کاملاً از بین برود.

تفاوت کول اسکالپتینگ و لیپوساکشن در اثربخشی

نتایج CoolSculpting و لیپوساکشن بسیار شبیه به هم هستند. هر دو روش برای از بین بردن دائمی چربی اضافی از قسمت های خاص بدن مانند موارد زیر استفاده می شوند:

  • شکم
  • ران
  • بازوها
  • چانه

کول اسکالپتینگ

مطالعه‌ای در سال 2018 نشان داد که ضخامت لایه چربی 30 روز پس از درمان CoolSculpting در میان یک گروه 21 نفره به طور متوسط ​​21.6 درصد کاهش یافته است. با این حال، نویسندگان این مطالعه در نتیجه گیری خود پیشنهاد کردند که باید مطالعات بزرگتری برای تأیید این نتایج انجام شود.

لیپوساکشن

در طی چند هفته اول پس از جراحی، افرادی که لیپوساکشن انجام داده اند، تورم را تجربه خواهند کرد. این بدان معنی است که نتایج بلافاصله آشکار نمی شوند، اما به طور کلی می توانید نتایج نهایی را در عرض 1 تا 3 ماه پس از جراحی خود مشاهده کنید.

یک مطالعه در سال 2020 سطح بالایی از رضایت را در میان گروهی متشکل از 32 نفر که بین سال‌های 2002 تا 2014 لیپوساکشن دریافت کردند، نشان داد. در مجموع 85.7 درصد از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه گفتند که در صورت درخواست، انجام لیپوساکشن را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده توصیه می‌کنند.

چه کسی کاندیدای خوبی است؟

کول اسکالپتینگ برای چه کسانی مناسب است؟

CoolSculpting برای اکثر افراد بی خطر است. با این حال، این روش به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در افراد خاص شود، مانند افرادی که دارای اختلالات خونی زیر هستند:

CoolSculpting همچنین نباید روی تکه‌های پوستی که دارای رگ‌های واریسی، درماتیت یا زخم‌های باز هستند، انجام شود.

لیپوساکشن برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا اختلالات لخته شدن خون و افراد باردار باید از لیپوساکشن اجتناب کنند زیرا ممکن است عوارض جدی ایجاد کند.

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، کاندیدای ایده آل:

  • یک فرد بالغ با 30 درصد وزن ایده آل با تون عضلانی خوب و پوست سفت و کشسان است
  • یک بیماری جدی که بهبود زخم را مختل کند ندارد
  • سیگار نمی کشد
  • چشم انداز مثبت و اهداف خاصی برای کانتورینگ بدن دارد

مقایسه عوارض جانبی

عوارض جانبی کول اسکالپتینگ

از آنجایی که CoolSculpting یک روش غیرجراحی است، هیچ خطر جراحی ندارد. با این حال، این روش دارای عوارض جانبی است که باید در نظر گرفته شود. عوارض جانبی رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس کشش در محل عمل
  • درد یا سوزش
  • کبودی موقت، قرمزی، حساسیت پوستی و تورم

عوارض جانبی نادر ممکن است شامل هیپرپلازی پارادوکسیکال چربی باشد. این یک وضعیت نادر است که باعث می شود سلول های چربی به جای از بین رفتن در نتیجه درمان، گسترش پیدا کنند. در مردان شایع‌تر از زنان است و معمولاً با لیپوساکشن قابل درمان است.

عوارض جانبی لیپوساکشن

لیپوساکشن خطرناکتر از کول اسکالپتینگ است زیرا یک روش جراحی است. عوارض جانبی رایج مرتبط با جراحی عبارتند از:

  • بی نظمی در شکل پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • تجمع مایعی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد
  • بی حسی موقت یا دائمی
  • عفونت پوست
  • زخم های ناش از جراحی

عوارض جانبی نادر اما جدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آمبولی چربی، مشکلات کلیوی یا قلبی ناشی از تغییرات در سطح مایعات بدن در طول عمل، عوارض مربوط به بیهوشی، در صورت تجویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *