لیزر موی زائد, مقالات

حذف دائمی موی زائد

حذف دائمی موی زائد

آیا لیزر موی زائد دائمی است؟

بصورت قطع خیر اما لیزر موهای زائد با سوزاندن فولیکول های مو برای جلوگیری از رشد موهای جدید عمل می کند. این کار فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی در حالت خواب قرار می‌دهد – به همین علت حذف دائمی موی زائد با لیزر بسیار بهتر از اصلاح و اپیلاسیون است. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، سبک تر، ظریف تر و تعدادشان بسیار کمتر می شود.

اگرچه لیزر موی زائد اغلب به عنوان نوعی از حذف دائمی موی زائد معرفی می شود، لیزر درمانی فقط تعداد موهای ناخواسته را در یک منطقه خاص بصورت چشم گیری کاهش می‌دهد. به طور کامل از شر موهای زائد خلاص نمی شود.

طبق گفته شرکت اجاره دستگاه لیزر آریا لیزر، این گزینه حذف موهای زائد در افرادی که دارای رنگ پوست روشن و موهای تیره‌تر هستند، بهتر عمل می‌کند. همچنین، برای بهترین نتایج، انجمن پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که یک متخصص پوست با تجربه باید این روش را انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید >> راهنمای جامع خرید لیزر موی زائد

حذف دائمی موی زائد

نحوه عملکرد لیزر جهت حذف دائمی موی زائد

لیزر درمانی از پرتوهای لیزر با حرارت بالا به عنوان شکل خفیف تابش استفاده می کند. در طول فرآیند، این پرتوهای لیزر گرم می شوند و به فولیکول های مو آسیب می رسانند. فولیکول های موی شما درست زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید تارهای جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود.

در مقابل اصلاح و اپیلاسیون همگی موهای روی سطح پوست را از بین می‌برند. این روش ها فولیکول های تولید کننده مو را هدف قرار نمی دهند.

مناطق زیر را می توان برای لیزر موهای زائد مناسب دانست:

  • قفسه سینه
  • کمر
  • شانه ها
  • پشت گردن
  • بیکینی
  • دست و پا
  • صورت (به جز ناحیه چشم)

این روش از بین بردن موهای زائد با رنگ‌های تیره‌تر روی پوست‌های روشن بهترین نتیجه را دارد. این به این دلیل است که لیزرها ملانین (رنگ) مو را هدف قرار می دهند. حتی اگر برخی از موها برداشته نشوند، نازک و کمتر شدن آنها می تواند ظاهر مو را روی پوست کاهش دهد.

بیشتر بخوانید >> لیزر کیوسوییچ جهت حذف تاتو

برخی از موهای شما نیز ممکن است در عرض چند روز پس از اولین جلسه درمان ریزش کنند. به طور کلی، لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتا سریع است. نواحی کوچکتر، مانند بالای لب، ممکن است چند دقیقه طول بکشد. حذف موهای زائد بزرگتر، مانند کمر یا قفسه سینه، ممکن است نیم ساعت یا بیشتر طول بکشد.

علیرغم موفقیت بالای لیزر موهای زائد، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند. این باعث تولید موهای جدید می شود. برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن، باید چندین جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.

 

بیشتر بخوانید >> خرید لیزر اندولیفت

 

حذف دائمی موی زائد

چرا جلسات پیگیری لازم است؟

درمان های بعدی برای استفاده حداکثری از لیزر موهای زائد ضروری است. تعداد دقیق جلسات لیزر در افراد مختلف متفاوت است. طبق گفته پزشکان آریا لیزر، اکثر افراد بین ش تا هشت جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. همچنین باید بین هر جلسه چهار هفته فاصله بگذارید این بدان معناست که چرخه کامل درمان می تواند تا نه ماه طول بکشد.

بعد از هر جلسه، احتمالاً متوجه موهای کمتری خواهید شد. هر مویی که باقی می ماند یا بازسازی می شود نیز از نظر بافت و رنگ روشن تر خواهد بود. تخمین زده می شود که پس از جلسه اولیه، تعداد موها بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد. نرخ کاهش پس از آن بهبود خواهد یافت، اما همچنین متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، برای بهترین نتایج، احتمالاً به جلسات یاداور گاه به گاه نیاز خواهید داشت. این جلسات به اطمینان از عدم بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند. بسته به نیازهای فردی شما، ممکن است یک یا دو بار در سال پس از دور اولیه کامل لیزر درمانی به یک جلسه نگهداری نیاز داشته باشید.

جدول زمانی هر جلسه با لیزر موهای زائد اولیه شما یکسان است. به طور کلی، زمان بستگی به منطقه درمان دارد. اگر در طول جلسات یاداور فقط چند قسمت کوچک را لیزر می کنید، ممکن است جلسه درمان کوتاه تر باشد.

 

بررسی کنید: مراقبت بعد از لیزر موی زائد

 

جمع بندی

اگرچه لیزر موهای زائد دقیقاً دائمی نیست، اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است.

نسخه های مینیاتوری لیزر موهای زائد برای استفاده خانگی در بازار موجود است، اما ایمنی و اثربخشی آنها مشخص نیست. منبع مورد اعتماد اداره غذا و داروی ایالات متحده درمان های خانگی لیزر موهای زائد را به عنوان دستگاه های پزشکی تنظیم نمی کند، بنابراین آنها به این ترتیب آزمایش نمی شوند. بهتر است لیزر موهای زائد را به متخصص بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *