درمان پوست, مقالات

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان جوش با اینتراسل

آیا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ قابل انجام است؟

اگر جوش و آکنه به اندازه کافی خسته کننده نیست، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید با زخم هایی که جوش ها می توانند از خود به جای بگذارند، مقابله کنید. یکی از روش های درمان، درمان جای جوش با میکرونیدلینگ است. اسکارهای آکنه می توانند از آکنه کیستیک یا از روی پوست شما ایجاد شوند. مانند سایر انواع اسکار، زخم های ناشی از آکنه می توانند چندین ماه یا حتی سال ها باقی بمانند.

اگر محصولات بدون نسخه را امتحان کرده اید و نتیجه قابل قبولی را مشاهده نکرده اید، قطعا میکرونیدلینگ را برای از بین بردن جای آکنه در نظر بگیرید. این روش که نیدلینگ پوست یا درمارولینگ نیز نامیده می شود، توسط متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست برای درمان انواع مشکلات پوستی، از جمله جای زخم و چین و چروک انجام می شود. همچنین ممکن است به درمان جای جوش کمک کند. مطالعات بالینی در خصوص درمان جای جوش با میکرونیدلنگ نتایج کلی مثبت را نشان داده است.

آیا در مورد درمان جای جوش با میکرونیدلینگ کنجکاو هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و نحوه بحث در مورد اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

اثربخشی درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

همانطور که از نام آن پیداست، میکرونیدلینگ از سوزن های ظریفی استفاده می کند که پوست شما را سوراخ می کند. در طی فرآیند درمان پوست، پوست شما کلاژن بیشتری تولید می کند تا زخم های کوچک ناشی از سوزن ها را التیام بخشد.

اصل تئوری این است که کلاژن جدید تشکیل شده به صاف کردن ظاهر پوست شما کمک می کند و به پر کردن خطوط ریز، چین و چروک ها، جوانسازی و جای زخم ها کمک می کند. برای این منظور، میکرونیدلنگ ممکن است برای موارد زیر استفاده شود:

  • جای سوختگی
  • جای جوش
  • اسکارهای جراحی
  • ملاسما
  • آسیب خورشید
  • علائم کشش
  • افتادگی پوست
  • منافذ بزرگ
  • ریزش مو

طبق مطالعات آکادمی پوست آمریکا، میکرونیدلینگ برای اسکارهای آکنه قدیمی تر – نه برجسته – بهترین کارایی دارد. این به اثرات القای کلاژن مربوط می شود.

برخی از مطالعات همچنین اشاره کرده اند که اثرات سوزن زدن پوست بر روی اسکارهای آکنه زمانی که درمان ها با ویتامین C یا PRP ترکیب شوند، حتی بهتر است.

بر خلاف سایر درمان های اصلاحی پوست با حداقل تهاجم، مانند لیزر درمانی، میکرونیدلینگ برای پوست های تیره تر ایمن در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که به لایه بیرونی پوست آسیب نمی رساند یا از بین نمی برد. میکرونیدلینگ برای پوست های نازک و حساس نیز بی خطر در نظر گرفته می شود.

با توجه به خطرات و عوارض درمان جای جوش با مکیرونیدلینگ و همینطور در بعضی از موارد عدم نتیجه بخشی مد نظر بیمار استفاده از تکنولوژی های جدیدتر که با میکرونیدلینگ ترکیب شده اند گزینه بهتری هستند.

دستگاه لیزر اینتراسل روشی مدرن است که از ترکیب روش های میکرونیدلینگ ، رادیوفرکانسی (RF) و فرکشنال، یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان در زیبایی و جوانسازی پوست را به صنعت پزشکی عرضه کرده است.

شرکت آریا لیزر پاسارگاد ارائه دهنده خدمات اجاره لیزر اینتراسل و خرید لیزر اینتراسل در ایران است، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

درمان جوش با میکرونیدلینگ

عوارض درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

در ابتدا، عوارض جانبی جزئی از این روش انتظار می رود. این عوارض شامل قرمزی، کبودی و التهاب است. با این حال، این موارد باید ظرف چند روز از بین بروند.

در چند روز اول پس از عمل میکرونیدلینگ، باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و ورزش شدید خودداری کنید. لایه بردارها و محصولات پوستی مبتنی بر الکل نیز می توانند عوارض جانبی را بدتر کنند، بنابراین باید از آنها اجتناب کنید.

همچنین ممکن است بعد از سوزن زدن پوست، جوش های آکنه را تجربه کنید. با این حال، اینها باید خفیف باشند و خود به خود برطرف شوند. از کندن پوست خود اجتناب كنيد، زيرا اين امر مي‌تواند منجر به زخم‌هاي بيشتر شود.

شدت عوارض جانبی میکرونیدلینگ به نحوه آماده شدن شما برای این عمل نیز بستگی دارد. برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید می تواند پوست شما را تحریک کند و التهاب را بدتر کند. نوشیدن مقدار زیادی آب در روز قبل و در طی چند ساعت قبل از درمان نیز می تواند احتمال کبودی و التهاب را کاهش دهد.

بر خلاف درمان های تهاجمی پوست، میکرونیدلینگ جزء درمان های سریع در نظر گرفته می شود. بسیاری از افراد بسته به عوارض جانبی خود تصمیم می گیرند روز پس از درمان به سر کار برگردند. اگر می‌خواهید هرگونه کبودی یا قرمزی را استتار کنید، می‌توانید از یک پودر سبک استفاده کنید.

اگر در حال حاضر آکنه را تجربه می کنید، ممکن است متخصص پوست شما میکرونیدلینگ را برای اسکار آکنه شما توصیه نکند. همچنین در صورت ابتلا به روزاسه یا اگزما توصیه نمی شود، زیرا این روش می تواند علائم شما را بدتر کند.

اگر به راحتی دچار زخم می شوید، بهتر است با پزشک صحبت کنید، زیرا میکرونیدلینگ می‌تواند به طور بالقوه جای زخم‌های بیشتری را در کنار زخم‌های ناشی از آکنه ایجاد کند. در نهایت، اگر باردار هستید یا اخیراً پرتودرمانی های پوستی داشته اید، نباید این درمان را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *