درمان پوست, مقالات

عوارض تاتو چیست؟

عوارض تاتو

بررسی خطرات و عوارض تاتو

به نظر می رسد تاتو بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است، با نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو گزارش داده است که 40 درصد از بزرگسالان جوان حداقل یک تاتو دارند.  با این حال، انجام یک تاتو با کیفیت همیشه آسان نیست، اگرچه آنها بسیار ایمن تر از دهه های گذشته هستند اما باید عوارض تاتو را قبل از هر اقدامی بررسی کنید.

با توجه به سوالات مراجعه کنندگان شرکت آریا لیزر جهت پاک کردن تاتو با لیزر، تصمیم به آماده سازی این مقاله جهت اطلاع رسانی جامع‌تر درباره عوارض تاتو به افرادی که علاقه به انجام تاتو دارند کردیم. با ما همراه باشید.

فرآیند واقعی خود شامل این است که یک سوزن تاتو به معنای واقعی کلمه پوست شما را برای طراحی این هنر زخمی می کند. سوزن همچنین مقادیر کمی رنگدانه رنگی را وارد می کند. اگر پوست شما به درستی بهبود یابد، هنر پوستی زیبا و دائمی برای شما باقی می ماند. بیشتر بخوانید >> لیزر اینتراسل

نکته کلیدی برای ایمنی تاتو این است که مطمئن شوید این آسیب های ریز به پوست به درستی بهبود می یابند و با یک هنرمند ایمن و معتبر کار می کنید.

خطرات تاتو

خطرات و عوارض تاتو

بیشتر خطرات و عوارض جانبی تاتو زمانی رخ می دهد که تاتو هنوز تازه باشد. در این مرحله، پوست شما هنوز در حال بهبود است، بنابراین مراقبت های بعدی مناسب برای جلوگیری از عوارض ضروری است.

عفونت پوست

در حالی که تاتو یک هنر است، فرآیند واقعی از نظر فنی فرآیندی است که باعث آسیب به پوست شما می شود. این شامل هر دو لایه فوقانی (اپیدرمی) و میانی (درمال) پوست است.

پس از دریافت جوهر جدید، پوست شما باید بهبود یابد، بنابراین تاتوکار شما نکاتی را در مورد نحوه جلوگیری از عفونت به شما ارائه می دهد. اگر آب غیر استریل قبل از تزریق با جوهر مخلوط شود، عفونت نیز ممکن است رخ دهد.

شما در دو هفته اول در برابر عفونت پوستی ناشی از تاتو آسیب پذیر هستید. علائم شامل قرمزی، خارش و ترشح است. همچنین ممکن است این ناحیه متورم شود. اگر عفونت گسترش یابد، ممکن است علائم دیگری مانند تب داشته باشید. در موارد شدید، عفونت ها می توانند مزمن (مداوم) باشند.

بیشتر بخوانید >> خرید لیزر اسموت کول

واکنش های آلرژیک

برخی افراد ممکن است پس از انجام تاتو دچار واکنش آلرژیک شوند. این معمولاً مربوط به جوهر است – به خصوص اگر حاوی پلاستیک باشد – و نه خود فرآیند سوزن زدن. طبق گفته متخصصان، رنگدانه های قرمز، زرد، آبی و سبز بیشترین حساسیت را دارند.

علائم واکنش آلرژیک ناشی از تاتو می تواند شامل زخم‌های قرمز، کهیر و خارش شدید باشد. تورم نیز ممکن است رخ دهد. این اثرات می تواند سال ها پس از انجام تاتو رخ دهد.

اسکار کلوئیدی

تاتو پتانسیل ایجاد زخم را دارد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که تاتو شما به درستی بهبود نیابد، یا اگر عفونت یا واکنش آلرژیک داشته باشید. در نهایت، شما همچنین می توانید اسکارهای کلوئیدی ایجاد کنید – این اسکارها شامل برجستگی های هستند که حاوی بافت اسکار قدیمی هستند.

عوارض ام آر آی

اگر پزشک شما اسکن MRI را تجویز کند، احتمال کمی وجود دارد که این آزمایش با تاتو شما تداخل داشته باشد. برخی از عوارض جانبی شامل تورم و خارش بعد از آن است، اما خود به خود از بین می روند. اگر تاتو شما با رنگدانه های با کیفیت پایین جوهری شده باشد یا اگر تاتو قدیمی باشد، خطر چنین واکنش هایی می تواند بیشتر باشد.

اگر نگران تداخل تاتو خود با اسکن MRI هستید، با پزشک صحبت کنید. طبق گفته متخصصان آریا لیزر بزرگترین شرکت اجاره لیزر، این واکنش نسبتاً نادر است.

پاک کردن تاتو

استریل سازی سوزن ها

یک هنرمند معتبر تاتو از سوزن های استریل شده استفاده می کند. بسیاری از ایالت ها طبق قانون نیاز به استفاده از سوزن های استرلیزه دارند، اگرچه این می تواند در ایالت ها متفاوت باشد.

عدم استفاده از سوزن های استریل شده خطر عفونت را افزایش می دهد و همچنین می تواند خطر انتقال بیماری های منتقله از طریق خون از جمله HIV، هپاتیت C و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید >> جدیدترین تکنیک لیفت و جوانسازی لیزر اندولیفت

می تواند سرطان پوست را پنهان کند

یکی دیگر از خطرات انجام تاتو این است که می تواند علائم احتمالی سرطان پوست یا سایر بیماری های پوستی را پنهان کند. اینها شامل خال های مشخص، لکه های قرمز و سایر علائمی است که ممکن است با یک مشکل پوستی مرتبط باشد که ممکن است تشخیص داده نشود.

آیا جوهر تاتو ایمن است؟

جوهر تاتو بسیار ایمن تر از گذشته است. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما به رنگ های خاص، به خصوص رنگدانه های روشن تر حساس باشید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استانداردهای سختگیرانه ای در مورد برچسب زدن جوهرها برای جلوگیری از آلودگی متقابل دارد، اما اگر چنین اقداماتی رعایت نشود، همچنان ممکن است آسیب پذیر باشید. از ارائه دهنده خود بپرسید که آیا جوهر کاملاً استریل است تا خطر شما کاهش یابد.

موضوع دیگر به اجزای رنگدانه های تاتو مربوط می شود. مطالعه‌ای در سال 2010 روی بزرگسالان دانمارکی ردپایی از نیکل، سرب و سایر عوامل سرطان‌زا را در 65 جوهر تاتو نشان داد.

همچنین، به گفته منبع قابل اعتماد FDA، برخی از جوهرها حاوی همان مواد شیمیایی مورد استفاده در رنگ خودرو و جوهر چاپگر هستند. برای تعیین خطرات کلی برای افرادی که می‌خواهند تاتو کنند، آزمایش‌های بیشتری در مورد ایمنی جوهرهای تاتو مورد نیاز است.

موارد احتیاط درباره عوارض تاتو

یکی از بهترین راه هایی که می توانید خطرات تاتو را کاهش دهید این است که ابتدا یک تست کوچک انجام دهید. برای تاتو در ایالات متحده باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.

وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید تاتو کنید، ارائه دهنده مناسب را پیدا کنید. تبلیغات دهان به دهان مکان خوبی برای شروع است. همچنین می‌توانید از قبل بررسی کنید تا مجوزها، تجربیات هنرمندان و انواع جوهرهایی که آنها استفاده می‌کنند را ببینید.

حتما قبل از اقدام روش‌های پاک کردن تاتو را بررسی کنید، درست است که تکنولوژی لیزر کیوسوییچ این کار را بسیار راحتتر کرده است، اما پروسه درمان قطعا در یک جلسه انجام نمی شود.

جمع بندی

علیرغم ایمنی بهبود یافته تاتو، همکاری با یک هنرمند تاتو با تجربه در یک مرکز معتبر برای کاهش خطر عوارض جانبی بسیار مهم است. مراقبت‌های بعدی مناسب از طرف شما نیز برای کاهش جای زخم و سایر خطرات مهم است.

در حالی که تاتو کاملاً بدون خطر نیست، دانستن اثرات بالقوه از قبل می تواند احتمال عوارض جانبی شما را کاهش دهد. در مورد هر نگرانی که ممکن است داشته باشید با متخصص پوست خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *