پیکرتراشی, مقالات

لیپوساکشن اولتراسونیک چقدر موثر است؟

روش لیپوساکشن اولتراسونیک

لیپوساکشن اولتراسونیک چیست؟

لیپوساکشن اولتراسونیک نوعی روش از بردن چربی است که سلول های چربی را قبل از برداشتن آنها مایع می کند. این کار با امواج اولتراسونیک برای هدف قرار دادن سلول های چربی انجام می شود. این نوع جراحی زیبایی به عنوان لیپوساکشن با کمک اولتراسوند UAL  نیز شناخته می شود. ultrasound-assisted liposuction

لیپوساکشن رایج ترین نوع عمل زیبایی است که در ایالات متحده انجام می شود. در حالی که هدف این است که از شر چربی خلاص شوید و بدن خود را بسازید، لیپوساکشن برای کاهش وزن در نظر گرفته نشده است. در عوض، این روش می تواند مناطق کوچکتری از رسوبات چربی را که هدف قرار دادن آنها با رژیم غذایی و ورزش دشوار است، حذف کند.

اطلاعات بیشتر درباره خرید و اجاره دستگاه لیپولیز

مزایای لیپوساکشن اولتراسونیک چیست؟

UAL گاهی اوقات به جای لیپوساکشن به کمک ساکشن SAL استفاده می شود. در حالی که SAL قدیمی ترین و آزمایش شده ترین نسخه این جراحی است، اما محدودیت هایی دارد که UAL به دنبال برطرف کردن آنهاست. این مزایا عبارتند از:

  • از بین بردن چربی به طور دقیق تر
  • خلاص شدن از شر چربی های فیبری سرسخت
  • افزایش سفتی پوست
  • حفظ اعصاب اطراف

UAL همچنین ممکن است خستگی جراح را کاهش دهد، زیرا چربی را قبل از ساکشن مایع می کند. این ممکن است نتایج بهتری را برای افرادی که تحت این روش قرار می گیرند، ارائه دهد.

لیپوساکشن اولتراسونیک

خطرات روش لیپوساکشن اولتراسونیک چیست؟

در حالی که UAL شکل دقیق تری از دستگاه لیپوست است، این روش زیبایی دارای معایبی است. اول، خطر بیشتری برای ایجاد جای زخم در مقایسه با SAL وجود دارد. سوراخ های شکمی و آسیب عصبی نیز ممکن است. خطر عفونت نیز وجود دارد – درست مانند هر نوع جراحی.

احتمال دیگر ایجاد سروما است. سروما کیسه های پر از مایع هستند که می توانند در جایی که لیپوساکشن انجام می شود ایجاد شوند. آنها نتیجه ترکیبی از پلاسمای خون قدیمی و سلول های مرده خارج شده از بدن از لیپوپلاستی هستند.

یک بررسی از 660 مورد UAL عوارض جانبی دیگری نیز پیدا کرد. اثرات زیر گزارش شد:

  • سه مورد سروما
  • دو گزارش افت فشار خون (فشار خون پایین)
  • سه مورد درماتیت تماسی (بثورات اگزما)
  • یک گزارش از خونریزی

شرکت آریا لیزر استفاده از روش لیپوساکشن اولتراپی را برای افراد مبتلا به موارد زیر توصیه نمی کند:

  • سیستم ایمنی ضعیف
  • بیماری عروق کرونر
  • دیابت
  • کاهش جریان خون

نتیجه جراحی لیپوساکشن اولتراپی

جراح شما دستورالعمل هایی را قبل از انجام عمل به شما می دهد. در این قرار ملاقات، مطمئن شوید که در مورد تمام مکمل ها و داروهایی که مصرف می کنید به آنها بگویید. آنها احتمالاً از شما می خواهند که چند روز قبل از جراحی، مصرف داروهای رقیق کننده خون – از جمله ایبوپروفن را متوقف کنید.

UAL ممکن است در نواحی زیر از بدن استفاده شود:

  • شکم
  • کمر
  • سینه ها
  • باسن
  • ران
  • بازوها

اکثر UAL ها به صورت سرپایی انجام می شوند. می توانید انتظار داشته باشید که جراحی را در یک کلینیک زیبایی در اصفهان انجام دهید و همان روز به خانه بروید.

بسته به ناحیه تحت درمان، جراح شما از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می کند. پس از شروع بیهوشی، جراح میله ای را در پوست شما قرار می دهد که انرژی اولتراسونیک را ارائه می دهد. این کار دیواره های سلول های چربی را از بین می برد و آنها را مایع می کند. پس از فرآیند مایع سازی، چربی توسط یک ابزار ساکشن به نام کانولا خارج می شود.

اولتراسونیک

جدول زمانی ریکاوری و زمانی که نتایج را خواهید دید

بازیابی از UAL در مقایسه با جدول زمانی نتایج نسبتاً کوتاه است. از آنجایی که این روش معمولا یک روش سرپایی است، اگر هیچ عارضه ای نداشتید، می توانید فوراً به خانه بروید. ممکن است برای استراحت لازم باشد چند روز از در خانه استرت کنید.

پزشک شما ممکن است طی چند روز پس از عمل، ورزش های متوسط ​​مانند پیاده روی را توصیه کند. این به جریان خون شما کمک می کند، بنابراین لخته های خون ایجاد نمی شوند. اگر تورم دارید، باید از گن مخصوص استفاده کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که با روش UAL از شر سلولیت خلاص نمی شوید. اگر هدف شما این است، ممکن است بخواهید رویه های دیگری را در نظر بگیرید.

انجمن جراحی پوست آمریکا  می گوید که ممکن است تا چند ماه نتایج نهایی را نبینید. این انجمن همچنین می گوید که UAL سریع ترین زمان بهبودی را در مقایسه با سایر انواع لیپوساکشن دارد. تورم و سایر عوارض جانبی خفیف معمولاً پس از چند هفته کاهش می یابد.

آیا لیپوساکشن اولتراسونیک موثر است؟

از دیدگاه پزشکی، UAL یک درمان موثر برای چربی های ناخواسته در نظر گرفته می شود. گزارشی در سال 2010 نشان داد که 80 درصد از 609 نفری که بین سال‌های 2002 تا 2008 تحت UAL قرار گرفتند، از نتایج خود راضی بودند. رضایت با کاهش کلی چربی و حفظ کاهش وزن تعیین شد.

با این حال، نویسندگان همان مطالعه دریافتند که حدود 35 درصد در نهایت وزن اضافه کردند. بسیاری از این دستاوردها در سال اول عمل اتفاق افتاد. نویسندگان توصیه می کنند قبل و بعد از UAL مشاوره سبک زندگی را برای کمک به جلوگیری از افزایش وزن انجام دهید.

جایگزین برای کاهش چربی

در حالی که UAL از میزان ایمنی و موفقیت بالایی برخوردار است، ممکن است شما بهترین کاندید برای این روش نباشید. در مورد تمام گزینه های موجود برای کاهش چربی و اینکه آیا جراحی زیبایی ایده خوبی است با پزشک خود صحبت کنید.

جایگزین های UAL عبارتند از:

علیرغم برخی از خطرات، UAL یک روش ترجیحی برای کاهش چربی جراحی توسط جراحان پلاستیک است. مجله جراحی زیبایی UAL را در مقایسه با سایر انواع لیپوساکشن موثرتر و کم خطرتر می داند.

در نهایت، اگر این نوع لیپوساکشن را در نظر دارید، انتخاب یک جراح با تجربه در UAL مهم است. این امر خطر آسیب و عوارض جانبی شما را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *