لیزر موی زائد, مقالات

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

موارد لازم جهت مراقبت بعد از لیزر موی زائد

لیزر موهای زائد یک روش حرفه ای است که عموما توسط متخصص پوست انجام می شود تا از شر موهای زائد خلاص شوید. این فرآیند با متمرکز کردن پرتوهای نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو و تخریب موهای آن‌ها کار می‌کند. علاوه بر انتخاب دستگاه لیزر برند و معتبر، مراقبت بعد از لیزر موی زائد نیز بسیار در نتیجه درمان موثر است، جهت اجاره لیزر موی زائد با ما تماس بگیرید.

لیزر درمانی بیشتر برای موارد زیر استفاده می شود:

  • صورت
  • قفسه سینه
  • زیر بغل
  • بازگشت
  • خط مایو
  • پاها

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2020 نشان داد که پیشرفت‌ها در لیزرهای پالس بلند این امکان را فراهم کرده است که این روش درمانی نه تنها مانند گذشته موهای تیره را در پوست‌های روشن، بلکه به رنگ‌های پوست تیره‌تر نیز رسیدگی کند. پزشک شما بهترین لیزرهای مورد استفاده را بر اساس رنگ مو و پوست و همچنین بافت موهای شما تعیین می کند.

با این حال، با وجود چنین پیشرفت هایی در فناوری، محصولات لیزر موهای زائد یک درمان پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به مراقبت بعد از لیزر موی زائد دارد. روش مراقبت از پوست پس از انجام لیزر موی زائد می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب های احتمالی کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بایدها و نبایدها در مورد مراقبت بعد از لیزر موی زائد و اینکه چه زمانی باید برای کمک با پزشک خود تماس بگیرید، و در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد

پزشک دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت از پوست پس از لیزر درمانی به شما می دهد. به طور کلی، برای کمک به بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی باید موارد زیر را انجام دهید. و این موارد نسبت به نوی دستگاه لزر موی زائد متفاوت نیستند.

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

از کمپرس خنک استفاده کنید

یک دستمال تمیز و نرم را با آب خنک خیس کنید و هر بار چند دقیقه روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. همچنین می توانید از کیسه یخ پیچیده شده در حوله استفاده کنید. این روش به کاهش تورم و درد موقت پس از لیزر موهای زائد کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید >> رفع موهای زائد

 

کرم های تجویزی را طبق دستور استفاده کنید

یکی از روش های مراقبت بعد از لیزر موی زائد استفاده از کرم های موضعی است. پزشک شما ممکن است یک کرم استروئیدی برای کمک به به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی پس از درمان تجویز کند. همچنین ممکن است از استامینوفن (تیلنول) یا داروهای ضد التهابی برای تسکین درد استفاده کنید. همچنین استفاده از پماد زینک بسیار مفید است.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از آنجایی که پوست شما پس از لیزر موهای زائد حساس می شود، پزشک توصیه می کند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. از 1 ماه قبل از عمل تا یک ماه پس از عمل باید از نور خورشید دوری کنید. پس از گذشت این مدت، هر روز کرم ضد آفتاب را به محل درمان بزنید. این مهمترین عمل در مراقبت بعد از لیزر موی زائد است.

بیشتر بخوانید >> دستگاه SmoothCool HYBRID

آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کنم؟

پزشک به شما دستور می دهد که قبل از انجام لیزر مو زائد اصلاح کنید تا از درمان موثرتر اطمینان حاصل کنید. در حالی که می توانید پس از لیزر موهای زائد نیز اصلاح کنید، پس از رفع قرمزی یا تغییر رنگ پوست، حتما چندین ساعت صبر کنید. از اصلاح روی هر پوستی که دارای علائم زیر است خودداری کنید:

  • متورم
  • قرمز یا بی رنگ
  • دردناک

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) می گوید که لیزر موهای زائد برای جایگزینی اصلاح طراحی شده است. با این حال، انجمن آکادمی پوست آمریکا (AADA) می گوید که اولین روش شما بین 10 تا 25 درصد از موهای شما را از بین می برد.

طبق گفته دانشگاه علوم و بهداشت اورگان، هر گونه درمان تکراری معمولاً در چند هفته یا چند ماه پخش می شود. AADA به اشتراک می‌گذارد که اکثر افراد بسته به منطقه درمان و پاسخ‌های فردی به طور متوسط ​​به شش درمان در مجموع نیاز دارند.

چه کارهایی را نباید بعد از لیزر موی زائد انجام داد

دانستن نحوه مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد برای کاهش عوارض جانبی بسیار مهم است، اما همچنین باید بدانید که چه کارهایی را پس از انجام لیزر انجام ندهید. درمان‌های مکرر فضایی زودتر از 4 تا 6 هفته فاصله ندارند. ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه خود، چندین درمان در طول زمان انجام شود.

برنزه نکنید این ممکن است خطر هیپوپیگمانتاسیون (لکه های روشن) و همچنین سوختگی را افزایش دهد.

از لوسیون های برنزه کننده استفاده نکنید. اگرچه این محصولات به ظاهر بی ضرر هستند، اما می توانند برای پوستی که به تازگی تحت لیزر درمانی قرار گرفته است، تحریک کننده باشند. ممکن است بثورات، سوختگی و برآمدگی را تجربه کنید.

از استفاده از لوسیون های دارای عطر یا عطر در ناحیه درمان خودداری کنید. اینها ممکن است باعث قرمزی یا تغییر رنگ و تحریک پوست شوند.

اگر لیزر موهای زائد در این ناحیه هدف قرار گرفته است، از دئودورانت به زیر بغل استفاده نکنید. این محصولات همچنین ممکن است باعث تحریک پوست شوند.

حداقل برای چند روز از اسکراب بدن خودداری کنید، زیرا می تواند پوست شما را تحریک کند.

عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد

ASAPS می گوید که قرمزی یا تغییر رنگ، و تورم عوارض جانبی شایع – اما موقت – لیزر موهای زائد هستند. همچنین ممکن است درد خفیفی را تجربه کنید. طبق گفته AADA، چنین عوارض جانبی معمولاً ظرف 1 تا 3 روز برطرف می شوند.

یک پزشک متخصص با تجربه، با استفاده از انواع لیزرهای مناسب برای پوست و رنگ یا نوع مو، برای کاهش عوارض ناشی از لیزر موهای زائد تلاش خواهد کرد. آنها همچنین از شما در مورد سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید و ممکن است باعث ایجاد واکنش های نامطلوب شوند سؤال می کنند.

عوارض جانبی جدی تر این روش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر رنگدانه پوست، که ممکن است دائمی باشد
  • زخم ها
  • سوختگی (منبع مورد اعتماد نادر)
  • درد شدید
  • تاول ها
  • عفونت ها

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

چه زمانی پس از لیزر موهای زائد به دنبال مراقبت های پزشکی باشید

طبق ASAPS، در حالی که لیزر موهای زائد غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود و کمترین ناراحتی را ایجاد می کند، باید مراقب هرگونه عوارض جانبی احتمالی باشید. اگر متوجه شدید باید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • افزایش تورم
  • سوختگی یا تاول
  • دردی که به کرم ضد عفونی کننده تجویز شده شما پاسخ نمی دهد
  • علائم تغییر رنگدانه یا اسکار
  • علائم عفونت، از جمله چرک و رگه های قرمز یا تغییر رنگ

سخن آخر

سازمان فوق همچنین به اشتراک می گذارد که به دلیل ایمنی و اثربخشی کلی، لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی در ایالات متحده است. با این حال، مانند هر روش زیبایی، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت پس از پزشک برای کمک به دستیابی به بهترین نتایج ممکن بسیار مهم است.

مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد ممکن است خطر عوارض جانبی را کاهش دهد، اما همه خطرات قابل اجتناب نیستند. حتماً در مورد مزایا و خطرات برای انواع مو و پوست خود با پزشک خود صحبت کنید و هر گونه واکنش جدید یا بدتر را فوراً گزارش دهید. انتخاب دستگاه لیزر موی زائد حرفه ای و معتبر احتمال تمامی عوارض گفته شده را بسیار کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *