جوانسازی, مقالات

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی واژن

همانطور که بانوان بزرگتر می شوند یا بچه دار می شوند، واژن می تواند کشیده شود و پوست شل شود که نه تنها می تواند بر رضایت و راحتی جنسی شما تأثیر بگذارد، بلکه باعث نشت غیر ارادی ادرار، خجالت و مشکلات عزت نفس شود. خوشبختانه، چندین فناوری غیرتهاجمی جوانسازی واژن در حال حاضر در دسترس هستند، از جمله لیزر اندولفیت، جوانسازی با لیزر CO2 fractional و جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی.

در این مقاله از اریا لیزر برترین شرکت فروش دستگاه لیزر در ایران به بررسی روش جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی می پردازیم.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی در حقیقت دی اکسید کربن یا co2 درمانی است و روشی سنتی برای درمان است و از سال 1932 تا به امروز این کار انجام می شود. دی اکسید کربن در اتمسفر گازی کمیاب است که به مقدار سی و هشت هزارم درصد در اتمسفر یافت می شود.

در غلظت های کم قابلیت اشتعال ندارد و غیر سمی است. این گاز کاملاً بی خطر است. در گذشته باور بر این بوده است که این گاز مسدود کننده رگ هاست ولی امروزه متوجه شدند که اینگونه نیست و غیر آمبولیک است. در یافته های آنژیوگرافی متوجه شدند که این گاز کاملاً بی خطر است. حتی با تزریق 30سی سی  از این گاز با جریان 20 تا 30 سی سی در ثانیه باعث هیچ گونه واکنش غیر معمولی در بدن نمی شود. در طی یک تنفس معمولی 6 لیتر هوا جابه جا می شود که در این بین 250 سی سی اکسیژن در هر دقیقه مصرف می شود و 200 سی سی دی اکسید کربن در هر دقیقه بازدم می شود.

بیشتر بخوانید >> جوانسازی واژن با لیزر co2 fractional

به طور طبیعی ما اکسیژن را می گیریم و دی اکسید کربن را بیرون می دهیم. این گاز به طور طبیعی در اتمسفر و هوا وجود دارد و بدن نیاز دارد که آن را دفع کند.

امروزه کپسول های گاز دی اکسید کربن را به دستگاه وصل کرده و برحسب درجه بندی هایی به اندازه مناسب به پوست و یا نواحی زیر پوست تزریق می شود. جالب است بدانید، گاز دی اکسید کربن بایستی از بدن دفع شود، لذا زمانی که وارد پوست می شود، مکانیسم های بدن برای دفع این گاز شروع به فعالیت نموده و همین امر سبب افزایش خونرسانی و افزایش اکسیژن رسانی بیشتر پوست می شود.

لازم است بدانید که اکسیژن می تواند سبب بهبود عروق خونی، بهبود سلول های پوستی و در نهایت موجب جوانسازی پوست می شود.

کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی در زمینه های مختلف بسیاری کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال: در زمینه های واژینال، جوانسازی پوست صورت، بهبود ترک ها یا استریاهای پوستی، سفید کردن ناحیه تناسلی و ناحیه واژینال، رفع استریاهای ناشی از بارداری و کاهش وزن، همچنین سبب بهبود دردها، به خصوص دردهای مفصلی و دردهای عصبی، که به علت افزایش خونرسانی و عروق سازی آن ناحیه موجب بهبود می گردد.

از دیگر کاربردهای کربوکسی تراپی بهبود زخم پای دیابتی، رینود، بهبود مشکلات عروق خونرسانی، رفع آتروفی واژینال، بهبود کاهش حس و میل جنسی، بهبود خشکی واژن پس از یائسگی و زایمان، جوانسازی پوست ناحیه تناسلی و … می باشد.

البته لازم به ذکر است، کربوکسی تراپی را می توان همزمان با دیگر روش های زیبایی همچون لیزر استفاده نمود تا میزان اثرات آن بیشتر و بهتر گردد و نتیجه مطلوب تری حاصل شود.

جوان‌سازی واژن دقیقا به چه معنا است؟

پیش از آن که درباره کربوکسی تراپی واژن و نحوه انجام آن توضیح دهیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که جوان‌سازی واژن دقیقا چیست و چرا نیاز به انجام این کار داریم؟ روند پیر شدن پوست یک روند کاملا طبیعی است که در همه افراد رخ می‌دهد؛ اما ممکن است به دلایلی این روند سریع‌تر شود و نشانه‌های پیری پوست زودتر از چیزی که باید خود را نشان دهند. ناحیه تناسلی نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است تحت تاثیر این عوامل دچار چین و چروک شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

معمولا ناحیه تناسلی خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونی و به خصوص زایمان طبیعی زودتر از دیگر قسمت‌های بدن دچار افتادگی یا چین و چروک می‌شود و شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد. به طور کلی دلایل زیر می‌توانند باعث پیر شدن یا تیرگی پوست واژن خانم‌ها شوند:

  • زایمان طبیعی به خصوص اگر پشت سر هم باشد؛ به گونه‌ای که واژن زمان کافی برای ترمیم مجدد را پیدا نکند.
  • خودارضایی،
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و یائسگی،
  • افزایش سن،
  • استفاده از تیغ یا ژیلت برای حذف موهای زائد.

خرید لیزر موی زائد

مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند بر روی زیبایی واژن تاثیر بگذارند و باعث بروز چین و چروک در آن شوند، اما نگران نباشید؛ چرا که اثرات ناشی از همه این دلایل از طریق کربوکسی تراپی واژن قابل درمان هستند، تنها باید پزشک شما را معاینه کند تا دقیقا بدانید که به چند جلسه برای درمان نیاز دارید.

کربوکسی تراپی واژن

تکنیک کربوکسی تراپی به چه صورتی است؟

اصل تکنیک کربوکسی تراپی با استفاده از گاز CO2 است که دارای تاییدیه FDA می باشد.به علت افزایش غلظت گاز کربن دی اکسید، اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و در اختیار بافت واژن قرار می گیرد. با رسیدن گاز به بافت واژن، عروق خونی باز می شود و همین سبب افزایش گردش خون می گردد و می تواند عروق تازه ای را تولید نماید. کربوکسی تراپی، متابولیسم ناحیه واژن را افزایش می دهد.

این روش عارضه خاصی نداشته و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد و فقط فرد بعد از آن کمی دچار درد، تورم و سوزش در ناحیه واژن می شود که این ها موقتی هستند. بعضی از افراد، تصور می کنند که گاز  CO2 ممکن است سمی بوده و خطراتی را برای بدن به دنبال داشته و نباید از این روش استفاده کنند. این تصور غلط بوده و با تولید گاز کربن دی اکسید در بدن و وارد شدن به خون، عمل اکسیژن رسانی از ریه ها خارج می شود. کربوکسی تراپی واژن باعث کلاژن سازی نیز می گردد.

دستگاه کربوکسی تراپی به چه صورتی عمل می کند؟

این دستگاه، مخزنی دارد که در آن گاز CO2 و یا کربن دی اکسید نگهداری می شود. در این مخزن، لوله ها به جریانی که میزان کربن دی اکسید را کنترل می کنند، متصل می شود. اینکه چقدر کربن دی اکسید به ناحیه مورد نظر انتقال داده شود، بنابه خواست پزشک می تواند تغییر داده شود. گاز CO2 پس از خارج شدن از مخزن و با عبور از دستگاه تنظیم کننده، به لوله ای که استریل شده و فیلتر دارد، انتقال داده می شود. بعد از همه این کارها و اطمینان یافتن از اینکه تمامی این مراحل به درستی انجام شده است، پزشک با استفاده از یک سوزن باریک، آن را به ناحیه مورد نظر بیمار تزریق می نماید.

کربوکسی تراپی در زنان به چه منظوری انجام می گیرد؟

در روش های درمانی که با لیزر و آر اف فرکشنال یا دستگاه هایی که با انرژی و سونوگرافی هستند، در حقیقت تحریک بافتی انجام می گیرد و باعث می شود که بافت شروع به تغییرات کند. ولی در این روش چون دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن وجود دارند، ما بافت را مجبور می کنیم از این قوانین پیروی کند و خون رسانی به نواحی را افزایش دهد و جوانسازی ناحیه انجام گیرد.

برای جوانسازی واژن و افزایش گردش خون در ناحیه دستگاه تناسلی و ایجاد عروق جدید و بازسازی و ترمیم رگ های جدید و اکسیژن رسانی به بافت واژن می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد. به این ترتیب مواد غذایی و خون به بافت واژن می رسد و در نتیجه از خشکی واژن، چروک خوردن واژن و ایجاد عفونت های مکرر واژن جلوگیری می کند و کلاژن سازی را در ناحیه تحریک کرده و باعث جوانسازی ناحیه می شود.

افرادی که به دنبال یائسگی یا عفونت های مکرر قارچی، دچار خشکی و سوزش هستند و یا افرادی که با رسیدن به ارگاسم مشکل دارند، با رسیدن اکسیژن بهتر و مواد مغذی کیفیت ناحیه بهبود می یابد. حالت لوبریکیشن و آب رسانی و ترشحات در ناحیه واژن را می توان با کربوکسی تراپی بهبود داد.

کار دیگری که کربوکسی تراپی انجام می دهد القای ترشح فاکتور رشد اند و تلیایی عروق یا فاکتورهای رشد مربوط به اندوتریال عروق را افزایش می دهد و باعث می شود کلاژن سازی در بافت های هدف افزایش یافته و خون رسانی افزایش یافته و بنابراین الاستیسیته افزایش می یابد. به این ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و تغییرات رنگ و مشکلات بهبود می یابد و کلاژن سازی افزایش می یابد.

از کربوکسی تراپی برای درمان اسکار های ناشی از زایمان طبیعی یا ناشی از جراحت یا زخم یا خط ناشی از سزارین باعث می شود که سریع تر ترمیم شود و باعث بازسازی نواحی می شود.

همچنین شل شدگی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست واژن که به دنبال افزایش سن ایجاد می شود، برطرف می شود. به این ترتیب بافت ناحیه تناسلی روشن می شود. با رسیدن مواد مغذی به ناحیه به این ترتیب پوست ناحیه شفاف تر می شود و تورم و وضعیت بافت بهبود می یابد. عملکرد ظاهری و فیزیکی دستگاه تناسلی و واژن بهبود می یابد.

آنژیوژنو یا رشد مویرگ های جدید در بافتی که کربوکسی تراپی انجام می گیرد، با تزریق 5 تا 6 واحد دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر می توان تحریک و افزایش مویرگ های جدید را داشته باشیم. این روش سریع و بدون درد انجام می گیرد و کاملاً غیر تهاجمی است.

در کیفیت رابطه تاثیر خوبی می گذارد و باعث بازسازی بافت های واژن می شود. روی ارگاسم می تواند تاثیر خیلی خوبی داشته باشد. در خط های ناشی از زایمان با نام استرچ مارک می تواند تاثیر داشته باشد. چون کلاژن های ناحیه دچار شکستگی شده اند و می تواند باعث ترمیم ناحیه شود. خون رسانی ایجاد می کند و کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث می شود که استرچ مارک ها از بین بروند.

بنابراین به طور خلاصه می توانیم بگوییم که کربوکسی تراپی باعث بهبود موارد زیر می شود:

  • بهبود گردش خون
  • بهبود عملکرد در هر ناحیه که مورد استفاده قرار می گیرد
  • باعث از بین بردن ترک های پوستی و استرچ مارک ها می شود

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

کربوکسی تراپی واژن یکی از بی عارضه ترین روش های درمانی و زیبایی می‌باشد اما در عین حال این روش برای برخی افراد مناسب نیست که در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • خانم هایی که از بیماری های قلبی و عروقی رنج می‌برند.
  • بانوانی که در ناحیه واژن آن ها عفونت تشخیص داده شده است.ابتدا باید به درمان آن پرداخته و بعد از این روش استفاده کنند.
  • افراد دارای بیماری های تنفسی
  • خانم ها با بیماری دیابت کنترل نشده
  • بانوان باردار و یا بانوانی که در دوره شیردهی قرار دارند.
  • افراد مبتلا به سرطان ( بعد از گذشت مدت زمان نرمال بعد از شیمی درمانی می‌توانند از این روش استفاده کنند.

عوارض کربوکسی تراپی واژن چیست ؟

معمولا این عمل عارضه خاصی ندارد و شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام آن به کارهای عادی و روزمره خود بپردازید. تنها در روز اول بعد از عمل ممکن است احساس سوزش یا خارش داشته باشید و کمی درد خفیف یا گزگز را در واژن خود احساس کنید. توصیه می‌کنیم که در روز اول بعد از عمل رابطه جنسی نداشته باشید تا عوارض به طور کامل برطرف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *