پیکرتراشی, مقالات

10 راه برای از بین بردن و کاهش چربی بازو

کاهش چربی بازو

روش‌های کاهش چربی بازو

از بین بردن چربی های سرسخت بدن می تواند مشکل باشد، به خصوص زمانی که در ناحیه خاصی از بدن شما متمرکز شده باشد. بازوها اغلب به عنوان یک ناحیه مشکل زا در نظر گرفته می شوند و بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای کاهش چربی اضافی بازو هستند. خوشبختانه، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای لاغری و تقویت بازوها از آنها استفاده کنید. در اینجا 9 راه برای کاهش چربی بازو و کاهش وزن کلی آورده شده است.

  1. بر کاهش وزن کلی تمرکز کنید

کاهش وزن ناحیه ای تکنیکی است که بر چربی سوزی در قسمت خاصی از بدن شما مانند بازوها تمرکز دارد. این نوع کاهش وزن بر طبق تحقیقات انجام شده بی اثر خوانده شده است. یک مطالعه بر روی 104 نفر نشان داد که تکمیل یک برنامه تمرین مقاومتی 12 هفته ای فقط با استفاده از بازوی غیر غالب باعث کاهش چربی کلی می شود اما تأثیر کمی بر ناحیه خاصی که تمرین می شود دارد.

یک مطالعه کوچک 12 هفته ای دیگر نشان داد که تمرین مقاومتی با تمرکز روی یک پا در کاهش چربی کلی بدن موثر است اما چربی بدن در پایی که در حال تمرین است را کاهش نمی دهد. بنابراین، بهتر است روی کاهش وزن کلی تمرکز کنید و از ورزش برای تقویت عضلات به جای کاهش چربی استفاده کنید.

  1. پیکرتراشی با لیپوست

با استفاده از دستگاه لیپوست که جزء جدیدترین تکنیک های لاغری و پیکرتراشی است می توانید بصورت موضعی و در یک جلسه چربی بازوهای خود را بکشید و دستانی خوش فرم داشته باشید.

  1. ورزش کردن با وزنه

تمرین مقاومتی نوعی تمرین است که شامل کار در برابر یک نیرو برای ساخت توده عضلانی و افزایش قدرت است. وزنه زدن یک مثال رایج است. اگرچه ممکن است به طور خاص باعث از دست دادن چربی در بازوهای شما نشود، می تواند به افزایش ماهیچه کلی کمک کند و بازوهای شما را تقویت کند تا به آنها کمک کند لاغرتر به نظر برسند.

  1. مصرف فیبر خود را افزایش دهید

افزودن چند وعده اضافی فیبر به رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش وزن شود و به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند.

فیبر به آرامی در سیستم گوارش شما حرکت می کند، که مدت زمان تخلیه معده را افزایش می دهد و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، دانه ها و حبوبات نمونه هایی از غذاهای مغذی و پر فیبر هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از آنها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید » کک و مک : درمان، علل و پیشگیری

  1. پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

افزایش مصرف پروتئین یک راه ساده دیگر برای کاهش هوس و کنترل اشتها است. این به نوبه خود ممکن است از مدیریت وزن حمایت کند و به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند. گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی همگی مواد پروتئینی بالایی هستند که می توانند به کاهش سریع چربی بازو کمک کنند.

  1. بیشتر کاردیو انجام دهید

کاردیو نوعی ورزش است که بر افزایش ضربان قلب برای سوزاندن کالری تمرکز دارد. هنگام تلاش برای از دست دادن چربی بازو، گنجاندن کاردیو در برنامه روزانه ضروری است. به طور معمول توصیه می شود که حداقل 20 تا 40 دقیقه در روز یا بین 150 تا 300 دقیقه در هفته ورزش هوازی انجام دهید. بیشتر بخوانید » اندولیفت چیست؟

آهسته دویدن، دوچرخه سواری، قایقرانی، شنا، طناب زدن و رقصیدن همگی فعالیت هایی هستند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف قلبی روزانه خود کمک کنند.

  1. کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده کربوهیدرات‌هایی هستند که تحت پردازش قرار گرفته‌اند و در نتیجه محصول نهایی کم‌تری از چندین ویتامین و مواد معدنی کلیدی تولید می‌شود. به طور معمول، کربوهیدرات های تصفیه شده کالری بالایی دارند اما فیبر کمی دارند، که می تواند باعث افزایش سریعتر سطح قند خون و منجر به گرسنگی شود.

در حالی که مصرف غلات کامل با کاهش افزایش وزن و چربی بدن همراه است، خوردن غلات تصفیه شده بیشتر با افزایش چربی بدن مرتبط است. نمونه‌هایی از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده که اغلب فاقد مواد مغذی هستند عبارتند از: ماکارونی، نان سفید، غلات صبحانه و سایر مواد از پیش بسته‌بندی شده.

در عوض، غذاهای سبوس دار مانند کینوا، گندم سیاه، جو را انتخاب کنید و در حد اعتدال میل کنید.

  1. یک برنامه خواب تنظیم کنید

جدای از ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و رژیم ورزشی، خواب کافی در هر شب یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید برای کاهش چربی بازو در نظر بگیرید. چندین مطالعه نشان داده اند که خواب در تنظیم اشتها نقش دارد و همچنین ممکن است کاهش وزن را افزایش دهد. بیشتر بخوانید » جوانسازی با لیزر co2 فرکشنال 

سعی کنید با رفتن به رختخواب در یک زمان مشخص در طول هفته، اجتناب از حواس پرتی قبل از خواب، و به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض محرک هایی مانند نیکوتین و کافئین، یک برنامه خواب منظم تنظیم کنید.

  1. هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب در روز برای از بین بردن و کاهش چربی بازو بسیار مهم است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که نوشیدن آب همراه با وعده‌های غذایی می‌تواند احساس سیری را تقویت کند و مقدار کل غذا و تعداد کالری مصرفی را کاهش دهد. آب همچنین ممکن است به طور موقت به افزایش متابولیسم کمک کند.

با این حال، مطمئن شوید که آب، چای یا سایر نوشیدنی‌های شیرین‌نشده را به جای نوشیدنی‌های شیرین‌شده مانند نوشابه یا آبمیوه انتخاب کنید. مصرف منظم این نوشیدنی های پرکالری می تواند به سرعت باعث افزایش کالری اضافی شود و ممکن است در طول زمان به افزایش وزن کمک کند.

بیشتر بخوانید » فروش دستگاه لیزر

  1. تمرینات با وزن بدن را انجام دهید

اگر به باشگاه دسترسی ندارید، انجام تمرینات با وزن بدن راهی عالی برای تقویت عضلات بازوها و لاغر نگه داشتن آنها است. تمرینات با وزن بدن شامل استفاده از بدن به عنوان نوعی مقاومت برای ایجاد توده عضلانی و قدرت است. این نه تنها راحت و مقرون به صرفه است، بلکه می تواند نتایج بسیار چشمگیری نیز ایجاد کند.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که کاهش ناحیه ای چربی ممکن است بی اثر باشد، استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن چربی بازو از آنها استفاده کنید. علاوه بر رفتن به باشگاه، تغییر رژیم غذایی و حفظ یک سبک زندگی سالم نیز می تواند در تنظیم ترکیب بدن نقش داشته باشد. اعمال تنها تعداد کمی از این تغییرات در برنامه روزانه شما می تواند از کاهش وزن حمایت کند و به شما کمک کند چربی های ناخواسته بازوی خود را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *