درمان پوست, مقالات

درمان اسکار با لیزر

درمان اسکار با لیزر

لیزر درمانی برای اسکار آنچه باید بدانید

مقدمه

درمان اسکار با لیزر باعث بهبود ظاهر اسکار می شود. از نور درمانی متمرکز برای برداشتن لایه بیرونی سطح پوست یا تحریک تولید سلول های جدید پوست برای پوشاندن سلول های آسیب دیده پوست استفاده می کند. درمان اسکار با لیزر می تواند ظاهر زگیل، چین و چروک پوست، لکه های پیری، اسکار و کلوئید را کاهش دهد. اما جای زخم را به طور کامل از بین نمی برد.

به همین علت انتخاب شرکت معتبر جهت تجهیز کلینیک ها و مطب ها بسیار حائز اهمیت است، شرکت آریا لیزر پاسارگاد با سابقه ای درخشان در زمینه فروش دستگاه لیزر و اجاره دستگاه لیزر، بروزترین و معتبرترین برندهای لیزر روز دنیا را به سراسر کشور ارائه می دهد.

ایمنی درمان اسکار با لیزر

لیزر درمانی به یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست نیاز دارد. گاهی اوقات نیاز به آرام بخش است. درمان اسکار با لیزر یک روش سرپایی است. فقط باید توسط یک متخصص پوست مجرب انجام شود. عوارض جانبی خفیف این روش شامل درد، تورم و قرمزی موقت است. این اثرات معمولاً در چند روز ناپدید می شوند.

راحتی درمان جا زخم با لیزر

این روش زمان طولانی ای ندارد. شما می توانید در عرض 3 تا 10 روز انتظار بهبودی داشته باشید.

هزینه درمان جای زخم

هزینه لیزر برای اسکار متفاوت است. بسته به اندازه اسکار و وسعت درمان، نوع دستگاه و پزشک متخصص قیمت ها می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید >> لیزر الکس سرد کوترا

اثر

اگرچه جای زخم را نمی توان به طور کامل از بین برد، اما مطالعات نشان داده اند که لیزر درمانی می تواند به طور موثر ظاهر و ضخامت اسکار را به حداقل برساند.

لیزر درمانی جای زخم

لیزر درمانی از پرتوهای متمرکز نور برای درمان نواحی آسیب دیده بدن استفاده می کند. می‌تواند تومورها و دیگر ضایعات را حذف کند، بینایی را بهبود بخشد، ریزش مو را متوقف کند و درد را درمان کند. لیزر درمانی همچنین می تواند ظاهر اسکار را بهبود بخشد.

درمان اسکار با لیزر یک روش سرپایی است. پزشک شما به طور مکرر یک شات لیزر را روی پوست شما می تاباند تا سلول های آسیب دیده پوست را از بین ببرد و جای زخم ها را کاهش دهد. درمان اسکار با لیزر شامل:

  • جای زخم
  • علائم سوختگی
  • جای جوش
  • لکه های تیره، لکه های پیری و سایر انواع هایپرپیگمانتاسیون

از آنجایی که این روش شامل گرما و نور است، در صورت داشتن حساسیت به نور، پزشک ممکن است آن را توصیه نکند. برخی از داروها می توانند این نوع حساسیت را ایجاد کنند. حتما با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر. همچنین در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون به دلیل خطر خونریزی، پزشک شما ممکن است از درمان با لیزر جلوگیری کند.

پزشک همچنین ممکن است از درمان های لیزری منصرف شوند اگر موارد زیر را دارید:

  • آکنه فعال
  • زخم های پوستی
  • پوست تیره تر

بیشتر بخوانید >> دستگاه کرایوسونا

 

درمان اسکار با لیزر

هزینه درمان اسکار با لیزر

از آنجایی که لیزر درمانی برای اسکارها روش های زیبایی و انتخابی هستند، بیمه شما ممکن است هزینه را پوشش ندهد.

هزینه درمان بستگی به موارد زیر دارد:

  • اندازه جای زخم
  • تعداد اسکارها
  • تعداد جلسات لیزر درمانی که نیاز دارید

به خاطر داشته باشید که ممکن است برای رسیدن به نتایج دلخواه خود به بیش از یک جلسه لیزر درمانی نیاز داشته باشید. هر بار که برای درمان به پزشک مراجعه می کنید باید هزینه ای بپردازید. از آنجایی که هزینه درمان با لیزر متفاوت است، مهم است که قبل از اقدام با بیش از یک پزشک برای مقایسه قیمت‌ها مشورت کنید. همچنین می توانید جهت معرفی پزشک معتبر با ما تماس بگیرید.

با این درمان هیچ زمان استراحت طولانی‌تری وجود ندارد، بنابراین لازم نیست نگران زمان زیاد استراحت باشید. ممکن است روز بعد یا ظرف چند روز بتوانید به سر کار خود بازگردید.

بیشتر بخوانید >> مراقبت بعد از لیزر موی زائد

درمان اسکار با لیزر چگونه کار می کند؟

درمان اسکار با لیزر باعث از بین رفتن جای زخم نمی شود. در عوض، آنها طوری طراحی شده اند که جای زخم را کمتر قابل توجه نشان دهند.

بدن فرآیند ترمیم زخم را پس از آسیب پوستی آغاز می کند. یک دلمه روی زخم ایجاد می شود تا از آن در برابر میکروب ها محافظت کند، سپس در نهایت می افتد. گاهی اوقات، پوست زیر دلمه همرنگ بقیه بدن است. با این حال، بسته به عمق آسیب، یک اسکار اغلب پس از افتادن دلمه باقی می ماند.

این اسکارها ممکن است با گذشت زمان محو یا سبک تر شوند. هنگامی که یک اسکار دائمی می شود، می توان از لیزر درمانی برای برداشتن لایه بیرونی سطح آسیب دیده پوست استفاده کرد. آنها اساساً پوست را صاف می کنند تا رنگ و ظاهر را بهبود بخشند.

این لیزرها همچنین برای هدف قرار دادن عروق خونی در بافت اسکار و کاهش قرمزی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند به سطح پوست نفوذ کنند تا تولید سلول های جدید پوست را تحریک کنند.

روش های لیزر درمانی برای اسکار

در طول مشاوره، پزشک بهترین روش برای بهبود اسکار را تعیین خواهد کرد. گزینه های شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

لایه برداری ابلیتیو یا لیزری

این نوع درمان ظاهر اسکار، زگیل و چین و چروک را بهبود می بخشد. لایه برداری لایه بیرونی پوست را از بین می برد و سلول های پوستی را که در سطح سطح آسیب دیده اند از بین می برد. پزشک شما ممکن است از لیزر CO2 فرکشنال برای اسکارهای عمیق تر یا لیزر دایود olive برای اسکارهای سطحی استفاده کند.

لایه برداری با لیزر فرکشنال

لیزر به لایه عمیق تری از سطح پوست نفوذ می کند تا سلول های رنگدانه تیره را از بین ببرد. این روش همچنین تولید کلاژن و تجدید سلول های پوست را تحریک می کند، که می تواند باعث شود جای زخم های شما کمتر دیده شود.

لایه برداری با لیزر غیر سایشی

لیزر حرارتی مادون قرمز به لایه داخلی پوست نفوذ می کند. این روش همچنین تولید کلاژن و تجدید سلول را برای جایگزینی سلول های آسیب دیده پوست تحریک می کند. مانند دستگاه لیزر ار اف رافوس

درمان‌های لیزری برای اسکارها، روش‌های سرپایی هستند، اگرچه طول این روش‌ها متفاوت است. در طول درمان می توانید کمی ناراحتی خفیف را انتظار داشته باشید. پزشک شما از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می کند تا دردی احساس نکنید. اگر در حال درمان یک اسکار بزرگتر هستید، می توانید درخواست آرام بخش کنید.

درمان جای زخم با لیزر

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

از آنجایی که در این روش از نور و گرما برای درمان سلول های آسیب دیده پوست استفاده می شود، ممکن است عوارض جانبی مانند:

  • جای زخم
  • ورم
  • خارش
  • سرخی
  • خون ریزی
  • درد

عوارض جانبی خفیف باید ظرف چند روز بهبود یابد. در صورت بروز علائم عفونت، مانند افزایش قرمزی یا درد شدید، به پزشک خود مراجعه کنید. سایر علائم عفونت پوستی شامل ایجاد آبسه یا چرک در نزدیکی محل عمل است.

پس از لیزر درمانی برای جای زخم چه انتظاری باید داشت

زمان بهبودی متفاوت است، اما ممکن است 3 تا 10 روز طول بکشد تا پوست شما بهبود یابد. پزشک بلافاصله پس از درمان دستورالعمل های مراقبت های بعدی را ارائه می دهد. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • از تابش مستقیم نور خورشید به مدت چهار تا شش هفته پس از عمل خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم، یک کمپرس سرد یا پارچه مرطوب را روی آن ناحیه بمالید.
  • در صورت نیاز از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.
  • روزانه بشویید و مرطوب کننده بزنید.
  • برای عمل های صورت، ممکن است لازم باشد تا چند روز از آرایش خودداری کنید.

درمان های لیزری پوست برای جای زخم ماندگاری طولانی دارند، اگرچه نتایج ممکن است دائمی نباشند. ممکن است در آینده به درمان های مکرر نیاز داشته باشید. نتایج همیشه فوری نیستند. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا متوجه تفاوت شوید.

بیشتر بخوانید >> همه چیز درباره لیزر هایفو

آمادگی برای درمان اسکار با لیزر

هنگامی که تصمیم به لیزر درمانی برای اسکار گرفتید، پزشک اطلاعاتی در مورد آماده شدن برای عمل شما ارائه می دهد. ممکن است لازم باشد قبل از درمان تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • حداقل دو هفته قبل از درمان، سیگار را ترک کنید.
  • آسپرین، مکمل‌ها یا داروهایی که می‌توانند روند بهبودی را کاهش دهند، مصرف نکنید.
  • دو تا چهار هفته قبل از عمل از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک استفاده نکنید.
  • ضد آفتاب بزنید قبل از عمل از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • اگر در حال انجام لیزر درمانی برای صورت هستید و مستعد به ایجاد تبخال روی لب هستید، پزشک باید به شما یک داروی آنتی بیوتیک بدهد تا از شیوع بیماری پس از درمان جلوگیری کند.

چگونه یک پزشک متخصص پیدا کنیم؟

اگر می خواهید ظاهر اسکار را بهبود دهید، لیزر درمانی ممکن است نتایج مطلوب را ارائه دهد. مهم است که فقط یک متخصص پوست را برای انجام این روش انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پزشکان معتبر می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *