بیماری ها, مقالات

درمان میخچه با لیزر

درمان میخچه با لیزر

میخچه پا چیست؟

میخچه پا حاصل عکس العمل طبیعی بدن مقابل فشار زیادی است که به پا وارد می‌شود. همچنین این عارضه ممکن است در اثر جمع شدن قسمتی از پوست کف پا به وجود بیاید و به همین دلیل، پوست قسمتی که دچار میخچه شده است، حالت سفت و زبر و ضخیم پیدا می‌کند که ممکن است موقع راه رفتن و تحرک، فرد مبتلا را اذیت کند. در این مقاله درمان میخچه با لیزر co2 fractional را بررسی می کنیم.

اجاره دستگاه لیزر co2 fractional

عوامل متعددی سبب بروز میخچه می‌شوند که شایع ترین آن استفاده از کفش های نامناسب  است  از عوامل دیگر می‌توان به بدون جوراب پوشیدن کفش، تماس مستقیم انگشتان پا با کفش، داشتن انگشتان استخوانی و تقسیم غیر متعادل وزن بر روی پا و آلوده شدن انگشتان و کف پا به میکروب اشاره کرد. در برخی انواع میخچه های پا می توان علت را ویروس هایی که در کف پا وجود دارند بیان کرد.

به طور کلی استفاده از کفش مناسب در اندازه متناسب با پا و رعایت بهداشت و  سلامت  پاها و ناخن ها از نکات مهم پیشگیری از ابتلا به عارضه میخچه است.

با دوش گرفتن و لایه برداری های سطحی تا حدی می توانید میخچه پا را برطرف کنید. اما این روش ها نمی تواند به عنوان یک درمان اصلی و اساسی باشد. جهت درمان میخچه پا ابتدا باید بررسی کنید که چه عواملی سبب ایجاد آن می شود، سپس درمان های مختلفی را برای آن در نظر بگیرید. در ادامه در این خصوص بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع میخچه

میخچه به دو گروه تقسیم می‌‌شود که عبارتند از میخچه سفت و میخچه نرم.

در میخچه سفت که شایع ‌ترین نوع میخچه است و در ناحیه انگشتان پا یک بافت سفت و برجسته به وجود می‌‌آید که قسمت مرکزی آن سفت می‌شود.

این میخچه معمولا در انگشت پنجم و یا در قسمت قاعده مفاصل انگشتان پا به وجود می‌آید.

میخچه نرم به علت جذب بیش از حد رطوبت ایجاد می‌شود و ظاهر آن گویای این حقیقت می‌باشد. میخچه نرم یک ضایعه بسیار دردناک است که می‌‌تواند بین هر یک از انگشتان به وجود بیاید اما بیشتر بین انگشتان چهارم و پنجم ایجاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید >> هر آنچه که باید در مورد برداشتن خال بدانید

 

چگونه می توان برای همیشه از درد غده های دردناک میخچه خلاص شویم؟

آیا راه حلی برای این عارضه وجود دارد؟  بله. برای خلاص شدن از درمان میخچه ، جدیداً یک روش درمانی تازه و ایمن به نام برداشتن میخچه پا به روش لیزری وجود دارد که جایگزین استفاده از چاقوی جراحی و نیز انواع داروهای شیمیایی شده است.

درمان میخچه با لیزر چگونه انجام می شود؟

قبل از هر گونه اقدامی برای از بین بردن میخچه باید علت به وجود آمدن آن مشخص شود که پزشک متوجه شود میخچه در اثر عفونت های قارچی به وجود آمده است یا در اثر یک بیماری زیرا در غیر اینصورت درمان میخچه با لیزر نمی تواند موثر باشد.

لیزر یکی از تضمینی ترین و بهترین راه برای حذف و از بین بردن میخچه می باشد و روشی بسیار آسان است که در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به چاقوی جراحی ندارد. معمولا جراحی میخچه با لیزر را با استفاده از لیزر co2 انجام می دهند و با قدرت پرتوهای نور لایه های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مکانیزم عملکرد لیزر به این صورت است که پوست ناحیه ای که درگیر میخچه است و تغییر کرده را تحت تاثیر قرار داده و با داغ کردن آن ناحیه و تبخیر در انجا موجب تغییر حالت پوست و از بین رفتن عفونت ها و باکتری های پوستی می گردد و در نتیجه میخچه های موجود بر روی پوست فرد را از بین می برد. در روش حذف میخچه ها با لیزر درمانی فقط ناحیه مورد نظر تحت پرتوها قرار می گیرد و بافت های سالم پوست هیچگونه تغییری نمی کنند و سالم هستند.

بیشتر بخوانید >> درمان هایپرپیگمنتیشن ناشی از آکنه

میخچه

مزایای درمان لیزر میخچه پا

  • اثربخشی بالای لیزر: لیزر میخچه را به طور کامل از بین می‌برد و از عود کردن مجدد آن جلوگیری می‌کند.
  • کمترین خطر عفونت: لیزر عفونت را از بین برده و محیط را ضدعفونی می‌کند.
  • این روش درمانی بدون خونریزی و درد صورت می‌گیرد: عمل جراحی با لیزر تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود و بنابراین بیمار دردی احساس نمی‌کند.
  • بهبودی سریع پس از جراحی: بیمار پس از عمل جراحی میخچه پا با لیزر می‌تواند سریع به روال عادی زندگی خود برگردد.
  • خلاص شدن از شر میخچه تنها به یک جلسه چند دقیقه‌ای نیاز دارد.

آیا هر نوع میخچه ای را می توان با لیزر درمان کرد؟

بهتر آن است که قبل از عمل لیزر میخچه پا به مشاوره پزشکی میخچه مراجعه ای داشته باشید . در مشاوره روی دلایل به وجود آمدن میخچه تمرکز می شود. مثلاً اگر میخچه در اثر عفونت باشد و این عفونت نوعی بیماری قارچی و یا بیماری خاصی باشد می بایستی علل زمینه ای عارضه یافت شود و برای درمان آن اقدام شود.

زیرا که در صورت وجود شرایط مذکور انجام عمل لیزر میخچه نه تنها فایده ای ندارد و البته یک کار بیهوده انجام گرفته است و چنانچه بروز میخچه از علل دیگر باشد ( مثلاً وجود ناخن زیر گوشتی ) باید با لیزر، جراحی را انجام داد.

لازم به ذکر است که بسیاری از بیمارانی که عارضه میخچه را دارند چندان به آن اهمیت نداده و خود به درمان آن می پردازند. غافل از آن که استفاده از انواع پماد برای درمان میخچه کاملاٌ بی اثر است و هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت. این یعنی عارضه میخچه در حد یک مشکل حاد محسوب نخواهد شد و نیاز به درمان خواهد داشت.

چگونه لیزر برای درمان عارضه میخچه یکی از بهترین روش های اخیر شناخته شده است ؟

لیزر یکی از مؤثر ترین روش های مقابله با میخچه در جامعه ما شناخته شده است. جراحی این عارضه با لیزر بر خلاف جراحی های دستی که با چاقو انجام می شدند، یک روش بسیار ملایم و سریع است.

روش لیزر درمانی میخچه با لیزر CO2 انجام می شود. در این روش اگر از لیزر CO2 صرف نظر کنیم ، قدرت پرتو نور این لیزر در جذب لایه های پوست بدن انسان را هرگز نمی توان انکار نمود .

با استفاده از این نوع لیزر ، پوست سلول هایی که در اثر عارضه میخچه ایجاد شده اند را به طرز جالبی تغییر داده آن ها را داغ و بعد تبخیر می کند.

به علاوه این که لیزر با از بین بردن عفونت و باکتری های مضر میخچه از شیوع التهاب در بدن جلوگیری می کند. به تبع این امر بیمار برای همیشه از شر میخچه آزار دهنده خلاص می شود. نکته مهم تر آن است که بدانید در طول درمان با لیزر آسیبی به بافت های سالم وارد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید >> اندولیفت چیست؟ 

 

سئوالات متداول در مورد لیزر میخچه پا

چگونه می‌توان میخچه پا را با لیزر برطرف کرد؟

متخصص پس از معاینات لازم و بررسی کامل میخچه اقدام به برداشتن کامل عفونت و سپس جراحی لیزر می‌کند،در جراحی با لیزر سلول هایی که دچار عارضه میخچه شده باشند را به وسیله تاباندن پرتوهای لیزر که در واقع تشکیل شده از گاز کربن دی اکسید است داغ کرده و سپس آن ها بخار می‌کند.

لیزر میخچه بهتر است یا چسب میخچه؟

درمان های خانگی برای از بین بردن میخچه نیز وجود دارد اما این روش ها قطعی نیست و می‌تواند منجر به بازگشت عارضه ایجاد شده پس از قطع درمان شود، استفاده از لیزر در مقابل چسب راه حلی قطعی و مطمئن محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *