درمان پوست, مقالات

سلولیت روی بازوها

سلولیت روی بازوها

سلولیت چیست؟

تمای سلولیت ها از جمله سلولیت روی بازوها یک بیماری پوستی است که از بافت‌های چربی در زیر پوست تشکیل شده است که سطح پوست را بالا می‌برند. در نتیجه، ممکن است با نواحی گودی از پوست که سلولیت گفته می شود روبرو شوید. با این حال، بافت‌های چربی که باعث سلولیت می‌شوند اغلب با باورهای غلط همراه هستند. سلولیت ممکن است برای هر فردی با هر سن، وزن و جنسیتی اتفاق بیفتد.

در حالی که سلولیت بیشتر در اطراف ران ها، شکم و باسن شایع است، اما ممکن است در هر جایی رخ دهد. این شامل بازوهای شما نیز می شود.

چه چیزی باعث ایجاد سلولیت در بازوهای شما می شود؟

سلولیت می تواند در هر ناحیه ای از بدن ایجاد شود. اما بیشتر در مناطقی رخ می دهد که از قبل دارای سطوح بالاتری از بافت های چربی طبیعی هستند، مانند پشت ران. در مورد بازوها، بافت های چربی که در اطراف بازوها ایجاد می شوند در نهایت می توانند سلولیت ایجاد کنند.

هیچ دلیل واحدی برای ایجاد سلولیت در بازوها وجود ندارد، اما هر چه بافت‌های چربی عمیق‌تری در آن ناحیه داشته باشید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این گودی‌های پوستی قرار خواهید گرفت.

سایر عوامل خطر سلولیت عبارتند از:

  • جنسیت، زیرا زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سلولیت هستند
  • سطوح بالای استروژن
  • افزایش سطح بافت های چربی ناشی از نوسانات وزن
  • از دست دادن کلاژن، به خصوص با افزایش سن
  • نازک شدن پوست در اپیدرم (لایه بیرونی)، که می تواند باعث برجسته تر شدن بافت های چربی عمیق تر شود.
  • سابقه خانوادگی سلولیت
  • افزایش التهاب یا گردش خون ضعیف در بدن

نکاتی برای خلاص شدن از شر سلولیت روی بازوها

اکنون که علل سلولیت بازو را می دانید، ممکن است مشتاق باشید که از شر آن خلاص شوید. در حالی که لزوما نمی توانید سلولیت را برای همیشه از بین ببرید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن ظاهر آن انجام دهید. اینها شامل تغییر در شیوه زندگی شما و همچنین درمان های احتمالی و درمان های پوستی می شود.

ورزش کنید

ورزش یکی از راه های کلیدی برای خلاص شدن از شر سلولیت است. همانطور که سلول های چربی را کوچک می کنید و عضله بیشتری می سازید، گودی های سلولیت از نظر اندازه کوچک می شوند. ورزش های بازو، مانند پرس و حلقه های دوسر بازو، می توانند به عضله سازی کمک کنند. به جای انجام تمرینات نقطه ای، تمرینات هوازی برای خلاص شدن از شر سلولیت در تمام نواحی بدن موثرترین است.

نه تنها چربی می سوزانید و قدرت به دست می آورید، بلکه ورزش منظم به ایجاد حالت ارتجاعی پوست و همچنین انعطاف پذیری کلی شما کمک می کند.

سعی کنید روال خود را با تمرینات زیر ترکیب کنید:

  • پیاده روی
  • رقصیدن
  • شنا کردن
  • دوچرخه سواری

اگر تازه ورزش می کنید، آهسته شروع کنید و سرعت و زمان خود را به تدریج افزایش دهید. پزشک شما همچنین می‌تواند نکاتی را برای کمک به شما در شروع ایمن ارائه دهد.

سلولیت روی بازوها

در صورت نیاز وزن خود را کاهش دهید

از آنجایی که چربی بدن یکی از عوامل ایجاد سلولیت بازو است، کاهش وزن ممکن است به شما کمک کند اگر اضافه وزن دارید. هنگامی که وزن اضافی بدن خود را کاهش دهید، گودی سلولیت شما نیز کوچک می شود. با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد راه هایی صحبت کنید که می توانید به تدریج وزن خود را کاهش دهید تا به توده بدنی ایده آل خود برسید و تمام جنبه های بدن از جمله سلولیت را بهبود بخشید.

به یاد داشته باشید که سلولیت ممکن است برای هر فردی با هر توده بدنی اتفاق بیفتد. بنابراین، اگر نیازی به کاهش وزن ندارید، نباید این کار را صرفاً برای خلاص شدن از شر سلولیت انجام دهید.

رقابت کافئین برای آب

اگر نمی توانید بدون مقدار کمی (یا مقدار زیادی) کافئین روز را پشت سر بگذارید، تنها نیستید. در حالی که یک فنجان قهوه در صبح به پوست شما آسیبی نمی رساند، کافئین زیاد در نهایت می تواند بدن شما را کم آب کند. پوست کم آب می تواند عیوب پوستی مانند سلولیت را برجسته تر نشان دهد. به جای نوشیدن سومین فنجان قهوه در روز، به نوشیدن آب بیشتر در طول روز فکر کنید. آب پوست شما را هیدراته می کند که می تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد.

علاوه بر این، آب همچنین به خلاص شدن از شر برخی از مواردی که می توانند منجر به تجمع چربی از جمله سموم در بدن شوند، کمک می کند.

درمان های خانگی برای کاهش ظاهر سلولیت

برخی از داروهای خانگی نیز پتانسیل کاهش ظاهر سلولیت روی بازوها را دارند.

  • دریافت یک ماساژ حرفه ای برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و تخلیه لنفاوی
  • اجتناب از برنزه کردن زیر نور خورشید یا در سالن
  • استفاده از ضد آفتاب هر روز
  • خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر که حاوی آنتی اکسیدان ها و آب هستند که برای بدن و پوست شما مفید هستند

درمان های پوستی را در نظر بگیرید

ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد تا درمان های خانگی و تغییر سبک زندگی بر سلولیت شما تأثیر بگذارد. اما اگر بعد از اینکه این تغییرات را امتحان کردید، این گودی‌های مزاحم همچنان وجود دارند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای کمک به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

متخصص پوست شما ممکن است موج درمانی، لیزر درمانی، درم ابریژن یا لایه برداری را توصیه کند که می تواند به کاهش ظاهر سلولیت روی بازوها کمک کند. نکته مهم این است که اگر می‌خواهید نتایج خود را حفظ کنید، باید این درمان‌ها را تکرار کنید. لیزرهایی مثل لیزر هایفو Ultra و دستگاه ار اف رافوس خرید دستگاه RF Rafos از جمله دستگاه های درمان سلولیت هستند.

سلولیت به خودی خود قابل پیشگیری نیست، به خصوص با افزایش سن. با این حال، عوامل خطر شناخته شده ای وجود دارد که می توانید با کمک آنها از ابتلا به سلولیت جلوگیری کنید، از جمله در ناحیه بازو. اگر از قبل سلولیت روی بازوها دارید، تغییر سبک زندگی می تواند کمک کننده باشد. کاهش وزن و رژیم غذایی سالم از بهترین روش های کاهش سلولیت است.

اگر علیرغم تغییر در شیوه زندگی، همچنان سلولیت بازو را تجربه می کنید، ممکن است برای کمک به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آنها ممکن است درمان های حرفه ای را برای موارد سرسخت سلولیت توصیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *