اخبار, جوانسازی, مقالات

حقیقت جراحی پلاستیک

لیفت جراحی صورت

جراحی پلاستیک صورت شما را جوان‌تر می‌کند، اما جذاب‌تر نه!

یک مطالعه جدید نشان می دهد که لیفت صورت ممکن است تا سه سال ظاهر شما را اصلاح کند، اما شما را زیباتر نمی کند. در این مقاله به بررسی حقیقت جراحی پلاستیک توسط دکتر Joshua Zimm می پردازیم.

جراحی پلاستیک اغلب از میل به جوانسازی و جذاب‌تر به نظر رسیدن سرچشمه می‌گیرد. اما ممکن است وجود هر دو امکان پذیر نباشد، حتی اگر جراحان ارشد این گزینه را در دست داشته باشند. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله انجمن پزشکی آمریکا در خصوص حقیقت جراحی پلاستیک منتشر شد نشان داد که اگرچه جراحی پلاستیک صورت حدود سه سال پروسه پیری را معکوس می‌کند، اما شما را زیباتر نمی‌کند.

دکتر Dr. A. Joshua Zimm ، یک جراح پلاستیک در نیویورک، گفته است: پس از بررسی کیس های جراحی لیفت صورت، یافته شگفت‌انگیز این بود که ما شاهد بهبود جذابیت آماری قابل توجهی نبودیم.

خرید دستگاه اندولیفت

اصل علم جذابیت: سن در مقابل زیبایی

بین سال‌های 2006 تا 2010، از 37 زن و 12 مرد بین 42 تا 73 سال که عمل‌های صورت مانند لیفت صورت، لیفت گردن و لیفت ابرو را انجام داده بودند، عکس‌برداری شدند و در تحقیقات شرکت کردند.

به پنجاه ارزیاب که هر کدام به طور تصادفی در یک گروه رتبه بندی قرار گرفتند، نزدیک به 200 عکس از بیماران، قبل و بعد از عمل جراحی نشان داده شد. ارزیاب‌ها سنی را که فکر می‌کردند هر بیمار در هر عکس است، ثبت کردند و به بیماران نمره جذابیت از 1 تا 10 دادند.

پس از جراحی، بیماران حدود 3.1 سال از سن واقعی خود جوانتر بودند، اما تعیین کمیت “خوبی و زیبایی” کمی دشوارتر بود.

به طور کلی، 75 درصد از بیماران بین 4 تا 7 رتبه بندی شدند. این اعداد بین عکس های قبل و بعد از عمل تغییر قابل توجهی نداشت. بر خلاف انتظار، شاید هیچکس پس از لیفت صورت از 4 به 10 نرسید.

حقیقت جراحی پلاستیک

تعصب سنی

در فرهنگ معاصر، رابطه ناگفته‌ای بین سن و جذابیت وجود دارد: هر چه سن شما بالاتر باشد، کمتر جذاب‌ بنظر می رسید. زیم می‌گوید به‌عنوان قاضی ظاهر – و آیا همه ما زیبایی‌شناسی را قضاوت نمی‌کنیم؟ – شما به‌طور خودکار به دیگران نمره جذابیت را ناخودآگاه اختصاص می‌دهید. این بدان معناست که شما ممکن است یک مرد 70 ساله بسیار جذاب را کمتر از یک فرد 45 ساله نسبتاً جذاب ببینید.

زیم گفت: «همه کسانی که تحت عمل جراحی لیفت صورت قرار می‌گیرند، می‌خواهند ظاهر بهتری داشته باشند، اگرچه اکثر آنها لزوماً این را نمی‌گویند. بهتر به نظر رسیدن ممکن است به این معنی باشد که کمتر از سن واقعی خود به نظر برسید یا برای برخی جوانتر به نظر برسید.

زیم گفت: “به عنوان جراحان زیبایی، یکی از نکاتی که ما همیشه مراقب هستیم که نگوییم این است که “شما 15 سال جوان تر به نظر خواهید رسید” و انواع چیزهایی که به انتظارات نادرست یا غیر واقعی مربوط می شوند.

آیا می توانیم زیبایی را کمی کنیم؟

زیم گفت: «یکی از پیچیدگی‌های این نوع مطالعه این است که ما سعی می‌کنیم چیزی را که بسیار ذهنی است، عینیت بخشیم، و مشکلات زیادی در این نوع چیزها وجود دارد. آرون اسپلینگ در هنگام تلاش برای توصیف زیبایی چیزی به این مضمون گفت: “من نمی توانم آن را توصیف کنم، اما وقتی در اتاق راه می رود آن را می شناسم.”

بنابراین نکته اصلی این مطالعه حقیقتی است که اکثر ما از قبل می دانیم – تعریف یا ایجاد جذابیت چیزی آسان نیست، حتی برای ماهرترین جراحان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *